צעד חשוב בדרך להכרה: מאורסות לחללי צה"ל יזכו לזכויות ושיקום ממשרד הביטחון

מי שהיה מאורס לנספה ביום מותו יהיה זכאי לזכויות לפי חוק משפחות חיילים שנספו במערכה, גם אם לא גר עמו ביום מותו וזאת לתקופה של חמש שנים ממועד פטירת הנספה • בדברי ההסבר נכתב: "האירוסין הם הצהרת כוונות ברורה ומחייבת להקמת בית משותף ולחיים משותפים ועל משרד הביטחון לראות בהם כתנאי מספק"

משמר כבוד בהלוויה צה"לית. צילום: גדעון מרקוביץ

אושר בקריאה טרומית: מי שהיה מאורס לאדם שנפל – יהיה זכאי לזכויות לפי "חוק משפחות חיילים שנספו במערכה" לתקופה של חמש שנים.

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי9 בקריאה טרומית את הצעת חוק משפחות חיילים שנספו במערכה (תגמולים ושיקום) (תיקון – הכרה בארוסות חיילים שנספו במערכה), התשפ"ד-2023 של חבר הכנסת אופיר כץ וקבוצת חברי כנסת, אליה הוצמדה הצעה של חברת הכנסת מירב כהן. בהצעה תמכו 39 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת העבודה והרווחה.

יו"ר הקואליציה, ח"כ אופיר כץ, צילום: אורן בן חקון

מוצע לקבוע כי מי שהיה מאורס לנספה ביום מותו יהיה זכאי לזכויות לפי חוק משפחות חיילים שנספו במערכה, גם אם לא גר עמו ביום מותו וזאת לתקופה של חמש שנים ממועד פטירת הנספה. מוצע להסמיך את שר הביטחון לקבוע דרכי הוכחה לאירוסים. עוד מוצע כי החוק יחול לגבי נספה שנפטר מיום 1.1.2023 ואילך.

בדברי ההסבר להצעה נכתב כך: "האירוסין הם הצהרת כוונות ברורה ומחייבת להקמת בית משותף ולחיים משותפים ועל משרד הביטחון לראות בהם כתנאי מספק באותו האופן שבו קיום משק בית משותף ללא נישואין הוא כיום תנאי מספק עבור בני ובנות הזוג של החיילים והחיילות שנספו במערכה. על כן, מוצע להכיר במי שהיה מאורס לנספה כזכאי לזכויות לפי חוק משפחות חיילים שנספו במערכה וזאת לתקופה של חמש שנים ממועד פטירת הנספה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר