המצב הנפשי עלול להיפגע במצבי חרדה של מלחמה. צילום: GettyImages, (אילוסטרציה)

דו"ח: עלייה דרמטית בהיקף הפניות לסיוע עקב טראומה בשל טרור

72% מהמטופלים ביחידה הקלינית על רקע שירות צבאי הם חיילים משוחררים עד גיל 35 • 42% מהפניות הגיעו מתושבי המרכז שפחות מורגלים לירי • במהלך המבצע האחרון "מגן וחץ" התקבלו בעמותת נט"ל מעל ל1,300 שיחות שמהוות עלייה של כ- 470%

עמותת נט"ל (נפגעי טראומה על רקע לאומי) הגישה היום, (שלישי) לנשיא המדינה יצחק הרצוג את דו"ח הטיפול השנתי שלה, בנפגעי טראומה, לשנת 2022 כשהמידע כולל גם את הפניות של הציבור במהלך מבצע "מגן וחץ" ב2023.

בדו"ח מצוין כי בשנה שעברה נמדדה עלייה דרמטית בהיקף הפניות לנט"ל זאת על רקע פיגועי הטרור הרבים שהתחוללו ב-2022 וכן על רקע שני המבצעים הצבאיים שהיו במשך הזמן הזה.

על פי הנתונים במהלך מבצע "מגן וחץ" התקבלו בקווי הסיוע של העמותה מעל 1,300 שיחות, שהן עלייה של 470% בפניות. 42% מהפניות הגיעו מפונים מאזור המרכז שפחות מורגלים בירי וכמו כן 30% מהפניות הגיעו מאזור דרום.

הפיגוע בבר ה"אילקה" בתל אביב באפריל 2022, למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: קוקו

השיחות הגיעו מאנשים שהמבצע עורר בהם מצוקה נפשית אשר באה לידי ביטוי בחשש לצאת מהבית, דאגה לילדים ועוד. רבים מהאנשים הביעו עייפות נפשית מרצף האירועים הלא נפסק, הרפורמה המשפטית שקורעת את העם ופיגועי הטרור.

נתוני שנת 2022 :

לפי נתוני עמותת נט"ל לשנת 2022, נרשמה עלייה של 340% בפניות לקו הסיוע של נט"ל בכל הקשור לפיגוע טרור. 36% מהפניות על רקע טרור הגיעו בעקבות אירוע פיגוע הירי בדיזינגוף בפאב "אילקה" ב 7 לאפריל בו נרצחו שלושה אנשים ונפצעו 6.

בסך הכל התקבלו 25,162 שיחות בקווי הסיוע של נט"ל. בין הפונים היו גם חיילים לשעבר שהאירועים עוררו בהם חרדה משמעותית. למרות זאת, רק 12% בלבד מכלל המטופלים על רקע צבאי מוכרים על ידי משרד הביטחון. כמו כן, חלה עלייה של 100% בממוצע השיחות החודשי, ביחס לשנה הקודמת לקו הסיוע "נפש אחת" של נט"ל המופעל בשותפות אגף השיקום במשרד הביטחון.

בדו"ח מצוין כי בשנה שעברה נמדדה עלייה דרמטית בהיקף הפניות לנט"ל על רקע פיגועי הטרור שהתחוללו ב-2022 ובעקבות שני המבצעים הצבאיים שהיו במשך הזמן הזה", צילום: רויטרס

בתחום הפניות הזה מציינים בנט"ל כי יותר ממחצית הפניות לקו הסיוע הגיעו מתל אביב והמרכז . 15% מהפונים לקו הסיוע קיבלו תמיכה רגשית מתמשכת בקו נט"ל. כמו כן נרשמה עליה של 13% בשעות הטיפול הקליני בנט"ל , כ- 17,973.

מניתוח הסיבות לפנייה עלה כי 55% מהפניות לקו הסיוע הן על רקע שירות צבאי, 24% פניות על רקע טרור ו 21% פניות על רקע טילים. מעבר לפניות הטלפוניות טופלו חלק מהפונים על ידי היחידות השונות של העמותה. בהקשר לכך בתחום הטיפול נרשמה עלייה של 79% במטופלים ביחידות נט"ל השונות. מספרם של מטופלים אלו עומד על 18,511 סה"כ. מתוך פונים אלו 770 מטופלים טופלו ביחידה הקלינית של העמותה ומדובר בעלייה של 13% בכמות שעות הטיפול שהוענקו. הנתונים מראים כי 72% מהמטופלים ביחידה הקלינית על רקע שירות צבאי הם חיילים משוחררים עד גיל 35.

כי 55% מהפניות לקו הסיוע הן על רקע שירות צבאי, צילום: Getty images,(אילוסטרציה)

לאור כל הנתונים המצערים ,מציינים בנט"ל כי במקביל לעלייה בפניות הציבור לעמותה נרשמה גם עלייה של 21% בכמות המתנדבים כ- 270 סה"כ.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...