תנועת המילואימניקים יוצאת במתווה גיוס חדש: מי שלא יתגייס לא יוכל להיבחר או לבחור לכנסת

על פי המתווה מי שישתמט מגיוס לשירות צבאי או לאומי יחשב עריק וישללו ממנו זכויות אזרחיות כגון: הזכות לבחור ולהיבחר, הנחות מיסוי, קצבאות, רישיון נהיגה, איסור יציאה מהארץ ועוד • המתווה כולל מסלולים מותאמים לחרדים ולחברה הערבית • "אי אפשר להתעלם מהמציאות בה מילואימניקים היו השנה יותר על מדים ממה שהיו עם הילדים"

חרדים בלשכת גיוס (אילוסטרציה). צילום: יוסי זליגר

לראשונה מאז ה-7 באוקטובר, תנועת המילואימניקים בה חברים אלפים ששירתו מאות ימי מילואים בשנה האחרונה מפרסמת "מתווה גיוס" המחייב שירות מלא לכל אזרח - חילונים ודתיים, יהודים וערבים.

מרדכי הלפרין

על פי המתווה מי שישתמט מגיוס לשירות צבאי או לאומי יחשב עריק וישללו ממנו זכויות אזרחיות: הזכות לבחור ולהיבחר, הנחות מיסוי, קצבאות, רישיון נהיגה, איסור יציאה מהארץ ועוד.

תנועת "המילואימניקים" יוצאת לקידום מתווה גיוס חדש, שמטרתו להרחיב את שורות צבא העם ולחזק את תחושת הערבות ההדדית. את התנועה מובילים קבוצה גדולה של מילואימניקים ומילואימניקיות, קצינים, מפקדים, חיילים ואזרחים, שנפגשו במהלך המלחמה.

מי בחזית ומי בהתארגנויות אזרחיות משמעותיות. בין מובילי התנועה נמצאים: סא"ל במיל' יועז הנדל (מג"ד 8555), שבות רענן (מילואימניקית ומקימת מערך מיצוי זכויות-מילואים 360), רס"ן במיל' יואב אדומי (סמג"ד גדוד 8111), סא"ל במיל' יונתי בהט (מח"ט ב646 עד שנפצע בלחימה), רס"ן שניר שליו (מפקד תא תקיפה באוגדה 98), עמליה קינן (ראש צח"י ביונתן), רס"ן במיל' אוריה איזק (מ"פ בחטיבה 5), שי ברק (לוחם בגדוד 87) ועוד.

מילואימניקים בשטח כינוס (למצולמים אין קשר לכתבה), צילום: שמואל בוכריס

המתווה נוסח ע"י מילואימניקים המשרתים מאות ימי מילואים מאז ה-7 באוקטובר וחווים על בשרם את מצוקת כח האדם שנופלת על כתפיהם ועל המשפחות שלהם. המתווה מציב עמדה נחרצת אל מול חוק הגיוס שמקודם כעת אשר אינו תואם את המציאות הביטחונית לאחר ה-7 באוקטובר.

מתווה הגיוס נשען על 4 עקרונות מרכזיים ובהם: שירות מלא לכל אזרח. חילונים ודתיים. יהודים וערבים; השתמטות מגיוס לשירות צבאי/אזרחי = "עריקות"; יצירת סביבה המכבדת את אמונתם ואורחות חייהם של כל המשרתים; מסלול שירות לאומי ל'עילויים' בישיבות קו עימות וכיתות הכוננות.

על פי אותו מתווה, לצד הסנקציות, יקבעו בחוק גם הטבות משמעותיות למשרתים בסדיר ובמילואים נקודות זיכוי במס, תיעדוף משרתי מילואים בקליטה לעבודה לשירות המדינה ובמכרזים למשרות בכירות, תיעדוף עסקים של מילואימניקים במכרזי מדינה, פיצוי כספי למעסיקים של משרת מילואים אשר ביצע מעל 15 ימי מילואים בשנה, הטבות בדיור ועוד .

כמו כן, יוקמו ישיבות בקו העימות לטובת שירות לאומי ייחודי ל- 700 "עילויים" בשנה. ה'עילויים' יעברו גם הכשרה צבאית בסיסית (02) בתקופת "בין הזמנים" וישרתו בכיתות הכוננות של הישוב . זאת לצד הקמת מסגרות שירות המתואמות לאורח החיים החרדי עבור אותם בני ציבור חרדי המבקשים שלא לשרת ביחידות הכלליות. כמו כן, יוקמו מסלולי שירות לאומי המותאמים לחברה הערבית.

סא"ל במיל' יועז הנדל, ממובילי תנועת המילואימניקים, צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של יועז הנדל

סא"ל במיל' יועז הנדל, ממובילי תנועת המילואימניקים: "זו גאווה וזכות לשרת ולהגן על המולדת, אנחנו תמיד נמשיך להתייצב כשקוראים לנו. אבל אי אפשר להתעלם מהמציאות בה מילואימניקים היו השנה יותר על מדים ממה שהיו עם הילדים. ההשפעה על חייהם דרמטית. מציאות בה משפחות הופכות לשכולות, אנשים נפצעים, עסקים קורסים. אנחנו חייבים להביא עוד כתפיים מתחת לאלונקה".

"זאת דרישה משותפת לכלל הציבורים המשרתים, בחוד המאבק להרחבת הגיוס יעמדו אנשי הציונות הדתית לצד הציונות החילונית. כי כשהממשלה לא מצליחה להוביל מהלך שיביא לעוד חיילים מתחת לאלונקה - כמו בשביעי באוקטובר כשנעלמו, כך עכשיו - אנחנו צריכים להוביל. המילואימניקים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר