נתניהו לא ישתתף בטקס לזכרו של יצחק רבין בהר הרצל

הטקס יתקיים ב13.11 בשעה 15:00 בחלקת גדולי האומה בהר הרצל • גם בשנה שעברה, הודיעו מלשכת ראש הממשלה למארגני הטקס כי אין צורך לשמור לו כיסא - ובמקומו שלחו את השר לשעבר אופיר אקוניס • נתניהו בער נהג לבקר את מארגני הטקס וטען כי הוא הפך עם השנים ל"במה להתנצחות פוליטית"

נתניהו בכנס לזכרו של רבין בכנסת. צילום: משה מילנר / לע"מ

פרסום ראשון ב"ישראל היום": ראש הממשלה בנימין נתניהו לא ישתתף בטקס האזכרה הממלכתי ליצחק רבין ז"ל. הטקס יתקיים ב13.11 בשעה 15:00 בחלקת גדולי האומה בהר הרצל.

גם בשנה שעברה הודיעו מלשכת ראש הממשלה למארגני טקס האזכרה הממלכתי לזכרו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ז"ל, כי אין צורך לשמור מקום לראש הממשלה נתניהו. במקומו נאם השר לשעבר אופיר אקוניס.

יצחק רבין ושמעון פרס ז"ל עם מירי אלוני בעצרת שבסיומה נרצח רבין., צילום: אלון רון/ישראל סאן

היעדרותו של ראש הממשלה נתניהו מטקסים ממלכתיים איננה דבר חדש. בתחילת יוני, הוא בחר שלא להשתתף בטקס לציון יום איחוד ירושלים שנערך בגבעת התחמושת, בעקבות מחלוקת סביב קריאת תפילת היזכור על ידי שי חרמש, שאיבד את בנו במהלך אירועי ה-7 באוקטובר.

יו"ר האופוזיציה נתניהו וח"כ אופיר אקוניס (ארכיון), צילום: יוסי זליגר

נתניהו נמנע גם מהופעה בטקסים הממלכתיים של יום העצמאות ה-76, בהם טקס פרס ישראל וחידון התנ"ך לנוער, מחשש שיתקלו בהפגנות ומחאות מצד משפחות שכולות, אשר התעוררו במיוחד לאור מאבקי המחאה הגוברים בתקופה זו.

מספר שעות לפני פתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר ביטל ראש הממשלה נתניהו את הגעתו לבית הספר "גואטמלה" בירושלים - מסורת ארוכת שנים של ראשי ממשלה ביום חגם של תלמידי ישראל..

נכדו של רבין, יונתן בן ארצי, ארכיון, צילום: אמיל סלמן

גם בתקופה בה כיהן כיו"ר האופוזיציה בממשלת בנט-לפיד, נתניהו נעדר מהטקס. בעבר, ביקר נתניהו את מארגני הטקס וטען כי הטקס הפך עם השנים ל"במה להתנצחות פוליטית". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר