פרשת רצח מחבל הנוח'בה: התגובות במערכת הפוליטית לסערה "כל מחבל דינו מוות"

חברי כנסת ושרים זעמו ברשתות החברתיות בעקבות הסרת צו איסור הפרסום • ח"כ יוליה מלינובסקי: "אזרחים שגילו אומץ לב יוצא דופן, קמו והצילו חיים רבים בשבעה באוקטובר נעצרים על ידי המשטרה?" • משפחות החשודים ממשיכות להיאבק על טיהור שמם של בניהם שיצאו להילחם במחבלים

"מי פתח את התלונה נגד הבן שלי?" אימו של החשוד בפרשת רצח מחבל הנוח'בה מגיבה בבית המשפט // אבי כהן

המערכת הפוליטית מגיבה לפרשת מעצרם של שני החשודים ברצח מחבל נוח'בה בשבעה באוקטובר בעוטף עזה,  זאת לאחר שהיום (חמישי) צו איסור הפרסום הוסר. שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, כתב בתגובה: "כל מחבל דינו מוות. הגיע הזמן לחוקק את זה רשמית". ח"כ אלמוג כהן הוסיף: "אני שמח על שיחרורו למעצר בית של הלוחם אשר קפץ ב-7 לאוקטובר והציל חיי אדם". 

חברת הכנסת יוליה מלינובסקי צייצה בחשבון הטוויטר שלה: "שפל מוסרי וביזיון חסר תקדים! אזרחים שגילו אומץ לב יוצא דופן, קמו והצילו חיים רבים בשבעה באוקטובר נעצרים על ידי המשטרה? אתם התחלקתם על השכל? מגיע להם שמדינת ישראל תצדיע להם ובמקום זה אתם מעמידים אותם לדין ועל מה על שחיסלו מחבל ארור? איפה השר בן גביר שאחראי על המשטרה? איך זה יכול היות? איזה מסר זה לציבור? ביזיון".

חוקרי ימ״ר משטרת מחוז תל אביב עצרו שני צעירים ישראלים, בשנות ה-20 לחייהם, בחשד לרצח מחבל נוח'בה ב-7 באוקטובר בעוטף עזה. במסגרת הפרשה ישנו חשוד שלישי, העצור מזה חצי שנה בגין פרשה אחרת הקשורה לתחילת המלחמה.

משפחות החשודים, באמצעות עו״ד חיים שרייבהנד ועו״ד יהודה פריד, הגישו בקשה לביטול צו איסור הפרסום. המשטרה, בבקשתה להשאיר את צו איסור הפרסום על כנו, טענה בדיון להסרת הצו בבית משפט השלום בתל אביב כי "יש חשש שאם תיחשף חקירה בגין רצח מחבל נוח'בה, עלול הדבר להוביל לפגיעה בחטופים, כלומר כנקמה".

אימו של החשוד ברצח מחבל הנוח'בה, צילום: ללא

בני משפחת החשודים אמרו בדיון כי "מדובר בשני גיבורים שיצאו מהבית להילחם במחבלים. הם הצילו חיים כשהצבא לא היה שם. הם נסעו לדרום בבוקר השבת השחורה למען המדינה".

לפי הידוע למשפחות, בבוקר השבת השחורה יצא החשוד המרכזי עם עוד חבר ושוטר שהיה חמוש באקדח עם תיק החובשים ונסעו לדרום להצטרף ללחימה במחבלי החמאס שחדרו למדינת ישראל וביצעו טבח. השלושה הגיעו לאזור שער הנגב ומצאו את עצמם בלחימה. שניים מהחשודים נטלו נשקים של לוחמים ישראלים שנפלו בקרב מול המחבלים, והמשיכו בלחימה במשך מספר ימים. החשוד השני, מתנדב באיחוד הצלה, והציל עשרות אנשים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר