החלטה הזויה. פרקליט המדינה איסמן. צילום: גדעון מרקוביץ'

לא רק פתרונות משפטיים אלא הגנה על מחבלים: הטרלול של פרקליט המדינה

ממינוי של 150 שופטים בזמן מלחמה, דרך שלל עתירות של היועמ"שית ועד לשקילה לחקור את השר לביטחון לאומי • כעת מתברר שמערכת המשפט לא רק לא עסקה במיצוי הדין עם המחבלים ועוזריהם תושבי עזה, אלא פועלת בהגנה נמרצת עליהם

[object Object]

דווקא הממשלה שחרטה על דגלה את הרפורמה המשפטית, שלא הצליחה להעביר אפילו סעיף אחד ממנה, והחוק היחיד שעבר נפסל גם הוא בבג"ץ - היא שחווה את הטרלול הכי גדול של מערכת המשפט אי־פעם.

בן גביר: הפניה של היועמ"שית ושל המפכ״ל היוצא שבתאי "ניסיון הפיכה במדינה דמוקרטית"

ממינוי 150 שופטים בזמן מלחמה - שם זה לא "חוק ג'ובים", כי לא מדובר ברבנים אלא בשופטים - דרך שלל עתירות נגד הממשלה שהיועמ"שית מסרבת לייצג, ועד לשיא של השבוע: שקילה לחקור את השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, על הסתה נגד תושבי עזה.

אם הצורך ברפורמה לפני שנה וחצי הודגש בשל הניתוק ההולך וגובר בין מערכת המשפט לציבור - היום נראה שכבר לא מדובר בכלל באותה הפלנטה. לבכירי מערכת המשפט צריכים לקרוא לא לסדר, אלא לחזור לכדור הארץ.

ב־20 בנובמבר, חודש וחצי לאחר טבח 7 באוקטובר ובימי המלחמה הסוערים, התקיים דיון בוועדה לביטחון לאומי על חוק עונש המוות למחבלים, שהגישה ח"כ לימור סון הר מלך ממפלגתו של בן גביר, עוצמה יהודית. הדיון חולל מהומה רבתי. בן גביר ושרי עוצמה יהודית הואשמו בכך שהם פוגעים בחטופים, ושזה לא הזמן לחקיקה כזו.

בן גביר, צילום: ילום: אורן בן חקון

השר גנץ אמר: "מי שיזם את הדיון בכנסת הבוקר מחבל במאמץ המלחמתי ופוגע בחברה הישראלית. זה הזמן להכות באויבינו, ולא לריב בתוכנו".

גורמים משפטיים תדרכו כי הם עובדים על כתבי אישום מיוחדים נגד הנוחבות שנלכדו בחיים, וכי אין צורך עכשיו בחקיקה כזו, שרק תפגע בענישה העתידית שלהם. בן גביר התעקש כי נכון לקדם את החקיקה הזו דווקא בעת הזו.

"הקידום של חקיקת גזר דין המוות למחבלים רק מגביר את הלחץ על חמאס, ומגדיל את הסיכוי להשבת החטופים", הוא התעקש. החקיקה בסופו של דבר נבלמה ולא התקדמה.

גנץ בכנס, היום, צילום: .

כעת מתברר שמערכת המשפט לא רק לא עסקה בפתרונות משפטיים למצות את הדין עם המחבלים ועוזריהם, תושבי עזה, שנראו במצלמות רוצחים, שורפים ובוזזים - אלא אף פועלת בהגנה נמרצת עליהם, בניסיון להטיל אימה על שר שתקף אותם ועל חייל שכביכול נטל את הדין לידיו.

בן גביר הוא לא הדמות הפופולרית ביותר מבין חברי הכנסת, זה ברור. בשמאל הוא נחשב קיצוני, בימין הוא יכול להיחשב איום. אבל במקרה הזה, כל חבר כנסת מכל מפלגה שרואה את עצמה לאומית, כולל באופוזיציה, מגדעון סער ועד לליברמן ואפילו גנץ ולפיד, שלא ירים את ידו בעד חסינות לבן גביר על הטרפת הזאת שאחזה בפרקליט המדינה עמית איסמן - יהפוך שותף לאחת מההחלטות ההזויות והמסוכנות שידעה מערכת המשפט הישראלית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו