יפעת שאשא ביטון מתפטרת מהכנסת: "לוקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים" | הפוסט המלא

הח"כית נבחרה לראשונה לכנסת ב-2015 וכיהנה בכנסת מטעם כולנו, הליכוד ותקווה חדשה • כמו כן הייתה שרת החינוך בממשלת בנט-לפיד • גדעון סער: "צר לי על החלטתה אבל מבין לליבה"

ח"כ יפעת שאשא ביטון. צילום: אורן בן חקון

"לפעמים צריך לקחת צעד אחורה כדי לפרוץ קדימה. זו העת עבורי לעשות כך": חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון מהימין הממלכתי הודיעה היום (שלישי) כי היא מתפטרת מהכנסת ועל פסק זמן מהחיים הפוליטיים. את שאשא ביטון יחליף הבא אחריה ברשימה, מישל בוסקילה. 

שאשא-ביטון כיהנה כחברת כנסת מטעם סיעות כולנו, הליכוד, תקווה חדשה, המחנה הממלכתי והימין הממלכתי. בממשלת בנט-לפיד הייתה שרת החינוך. 

היא נבחרה לראשונה לכנסת ב-2015. בתקופת הקורונה, עת הייתה ח"כית מטעם הליכוד, שימשה כיו"ר הוועדה המיוחדת בכנסת, ועלתה פעמים רבות לכותרות בשל הקו הלעומתי שהציגה נגד מדיניות הסגרים. 

לאחר פירוק מפלגת כולנו בראשות משה כחלון בסוף 2020, הצטרפה שאשא ביטון לליכוד (שכזכור רצה במשותף עם כולנו). באותה שנה, עם פרישתו של גדעון סער מהליכוד, חברה אליו והצטרפה עימו למפלגת תקווה חדשה. 

"הבטחתי לעצמי, שברגע שארגיש שאין לי אפשרות וכלים להשפיע, לתרום ולשנות מציאות, אקום ואלך. לא אשאר רק 'כדי להישאר על הגלגל' כי אינני מאמינה בכך", כתבה.

"לצערי, המציאות הפוליטית הנוכחית, לא מאפשרת לי להשפיע באופן משמעותי, אם בכלל, על דרכה של המדינה. החודשים בהם ישבתי בקבינט ובממשלה, חידדו אצלי את ההבנה, עד כמה ניתן והכרחי לנהל אחרת את המלחמה, בחזית ובעורף. ואני יודעת שאפשר אחרת. אך דווקא אל מול הידיעה הזו, קשה עוד יותר התחושה שבסיטואציה הנוכחית, יכולת ההשפעה שלי מצומצמת מאוד".

הפוסט המלא

"ד״ר יפעת שאשא-ביטון היא נבחרת ציבור למופת: מסורה ואיכפתית, ממלכתית, רצינית ואיכותית. בכל תפקידיה - כשרה וכחברת-כנסת היא עבדה עם כל הלב למען הציבור", כתב יו"ר הימין הממלכתי חבר הכנסת גדעון סער.

"הכרתי אותה מקרוב כשהרשימה במאבקה למען הציבור בתפקידה כיו״ר ועדת הקורונה. היא היתה לי שותפה נהדרת ונאמנה לדרך מהקמת ״תקווה חדשה״ ועד היום. שותפה להחלטות לא שיגרתיות ובימים לא קלים. חלומה היה להיות שרת החינוך של ישראל והיא הגשימה אותו. אני שמח שהיה לי חלק בכך. היא היתה שרת חינוך נטו שראתה את הילדים ואת המורים.

"צר לי על החלטתה לקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים. אבל כמי שבעצמו קיבל החלטה כזאת בעבר - אני מבין לליבה ומכבד את החלטתה. מעטים עשו דרך מקצועית ופוליטית מרשימה ומעוררת השראה כמו יפעת. היא באה מקרית-שמונה הרחוקה (שכאב פינויה צורב בבשרה בשנה האחרונה) ושברה כל תקרת זכוכית אפשרית בכוח הרצון ובכוח הכשרון. היי ברוכה, יפעת! אני מאמין ומקווה שעוד תחזרי לשרת את הציבור ואת המדינה". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר