סמוטריץ': "על כל מדינה שתכיר באופן חד צדדי במדינה פלשתינית - נקים יישוב חדש"

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הזהיר כי נתניהו מתכנן לפטר את גלי בהרב-מיארה: "לא נפסול שום פעולה, החל מהשבתות המוניות והחרפת המאבק ברחובות" • סמוטריץ' בישיבת הסיעה: "שמעתי שגנץ אומר שצריך לפטר את מי שהחליט לשחרר את מנהל בית החולים, הוא קורא לפטר את הרמטכ"ל ואת ראש השב"כ?"

סמוטריץ' בישיבת הסיעה . צילום: אורן בן חקון

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', תקף היום (שני) בחריפות את שחרורו של מנהל בית חולים שיפא בישיבת הסיעה של הציונות הדתית: "השחרור היום של מנהל מפקדת הטרור המכונה בית החולים שיפא ,יחד עם עשרות מחבלים נוספים הוא שערוריה וכישלון גדול.

"פניתי לראש הממשלה בדרישה לערוך תחקיר מיידי על המחדל הזה ולדרוש תשובות מכל האחראים ללא יוצא מן הכלל במטרה להבטיח שדבר מהסוג הזה לא יקרה שוב. שמעתי שגנץ אומר שצריך לפטר את מי שקיבל את ההחלטה לשחרר את מנהל בית החולים, הוא קורא לפטר את הרמטכ"ל ואת ראש השב"כ?".

משפחות חטופים בישיבת הסיעה של סיעת הציונות הדתית,

יו"ר הציונות הדתית הוסיף: "גם אם לצה"ל יש ביקורת מוצדקת על שב"ס שלא פותר את משבר הכליאה, זה עדיין לא מצדיק את השחרור הזה. שחרור שפוגע ביעדי המלחמה, במשימה העליונה של שחרור החטופים ומעביר מסר של חולשה לאויבינו".

עוד הוסיף סמוטריץ': "הקבינט את הצעתי להסדרה של חמישה ישובים חדשים ביהודה ושומרון במיקומים אסטרטגיים שמייצרים רצף התיישבות יהודי ובנוסף אנחנו מאשרים כ-6,000 יחידות דיור חדשות וזאת כחלק מהתוכנית שלי לסיכול מדינה פלשתינית.

"גם אם לצה"ל יש ביקורת מוצדקת על שב"ס, זה עדיין לא מצדיק את השחרור הזה"

"סינואר הנאצי הכריז שיצא לטבח 7.10 כדי להחזיר את המדינה הפלשתינית לסדר היום, זה גם מה שנסראללה אומר. אנחנו נוריד אותה מסדר היום באמצעות קביעת עובדות בשטח, חיזוק ההתיישבות היהודית והחלת ריבונות ישראלית. בשלב הראשון בשטח ובמעשים, ובהמשך גם בחקיקה ובאופן רשמי".

לפיד: לא נקבל חזרה למהפיכה המשטרית

יו"ר אופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, טען היום (שני) בישיבת הסיעה כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מתכנן לפטר את היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה.

יאיר לפיד בישיבת הסיעה, צילום: אורן בן חקון

לדברי לפיד, "האופוזיציה לא תעבור על זה בשתיקה ולא במחאות מנומסות מהיציע. לא נסכים להיות חלק ממשטר לא דמוקרטי. לא נקבל חזרה למהפיכה המשטרית – בזמן מלחמה, על סטירואידים".

יו"ר יש עתיד הוסיף כי "לא נפסול שום צעד ושום פעולה, החל מהשבתות המוניות והחרפת המאבק ברחובות ועד התפטרות קולקטיבית מהכנסת. לא נשתתף בהעמדת פנים שישראל היא דמוקרטיה אם היא תפסיק להיות כזו.

היועצת המשפטית לממשלה עו''ד גלי בהרב-מיארה, צילום: אורן בן חקון

"פיטוריה של בהרב-מיארה יעצרו את התהליך עד לבחירת יועץ משפטי חדש, ויאפשרו את המשך הזרמת הכספים לחרדים. זה יפתור – ולו באופן זמני – את המשבר בין נתניהו למפלגות החרדיות. שר המשפטים, יריב לוין, תומך כמובן במהלך כי זה ייתן לו הזדמנות לבחור את היועץ המשפטי הבא, שיגיע הישר משורות פורום קהלת, ויחזיר למסלול את המהפיכה המשפטית".

גם יו"ר סיעת הימין הממלכתי נאם היום בישיבת הסיעה והתייחס לעניין שחרורו של מנהל בית החולים שיפא ואמר: "שחרור החינם של עשרות עצורים, ובהם מנהל ביה"ח שיפא, הדגים פעם נוספת את עליבות ניהול המערכה ע"י הממשלה" - כך אמר יו"ר הימין הממלכתי גדעון סער: "השחרור הזה הוא גול עצמי להסברה הישראלית, ליעד של פירוק התשתיות השלטוניות של חמאס - גול עצמי לחיבורים".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר