בניגוד לעמדת היועמ"שית: ועדת השרים אישרה את השינוי בהליך בחירת נציב תלונות השופטים

לפי ההצעה, הכנסת - ברוב של 70 ח"כים - היא זו שתכריע מי יהיה נציב התלונות על שופטים • נציגת היועמ"שית מתחה ביקורת: "זה בעייתי לשנות את החוק תוך כדי הליך המינוי"

שמחה רוטמן (ארכיון). צילום: אורן בן חקון

בניגוד לעמדת הייעוץ המשפטי לממשלה: ועדת שרים לחקיקה אישרה את הצעת יו"ר ועדת החוקה, שמחה רוטמן, לשינוי הליך בחירת נציב התלונות על השופטים.

לפי ההצעה, הכנסת - ברוב של 70 ח"כים - היא זו שתכריע מי יהיה נציג התלונות על שופטים - ולא הוועדה לבחירת שופטים על פי המלצת שר המשפטים ונשיא העליון.

בממהלך הדיון, התקיים דין ודברים ועקיצות בין המשנה ליועמ"שית, אביטל סומפולינסקי, לשר המשפטים לוין. 

סומפולינסקי אמרה כי: "יש הרבה מודלים לנציבות תלונות על השופטים. זה לא שמה שכתוב בחוק זה אי אפשר לשנות. מה שמטריד אותנו זה שבראיה רחבה לשנות חוק תוך כדי התנועה של הליך מינוי".

לוין השיב: "אני איתך, אבל איך זה יכול להיות על נציב שירות המדינה?". סומפולינסקי הגיבה: "זה חוק וכאשר באים ואומרים יש לי בעיה ואני מנסה לפתור אותה, זה בעייתי. לשנות את החוק תוך כדי הליך המינוי לתפיסתנו זו בעיה".

בחוות דעת ששלח ליועמ"שית, גלי בהרב-מיארה, כתב יועמ"ש בתי המשפט ברק לייזר: "הפרה חוזרת ונשנית כמו גם ניסיון שיטתי של שינוי הכללים הנהוגים – פוגעת במעמדו של בית המשפט, באמון הציבור ובעצמאותו. נוכח החשש המשמעותי לפגיעה בעצמאות הנציב, קיים קושי שלא לראות בהצעת החוק חלק מתהליך השינוי המשטרי המבקש להחליש את כוחה של הרשות השופטת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר