תיעוד פלשתיני: ההרס בחאן יונס לאחר נסיגת צה"ל // רשתות ערביות

הסקרים בצל חצי שנה לתחילת המלחמה | תמונת המנדטים המלאה

בשלושה סקרים שונים שנערכו הערב, המחנה הממלכתי מתחזקת, הליכוד ויש עתיד נחלשות • מאז הסקר הקודם השינוי בגושים לא משמעותי • כל הנתונים והסקרים במקום אחד

נתונים מפתיעים? בציון חצי שנה לתחילת המלחמה, כלל כוחות צה"ל נסוגו משטח רצועת עזה, בדיוק חצי שנה לאחר פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר ומתקפת הטרור הרצחנית של חמאס. במהדורות החדשות הערב (רביעי) פורסמו סקרים שהראו את תמונת המנדטים, במידה והבחירות היו מתקיימות היום. על פי הסקרים, גנץ והמחנה הממלכתי מתחזקים, סער ותקווה חדשה בירידה ובמפלגות השמאל התמונה לא ברורה.

ממוצע סקרים שנערכו בערוצים, צילום: ללא

על פי סקר שנערך בחדשות 12 על ידי מכון מדגם של מנו גבע, המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ אמנם נחלשה מעט אך לא באופן משמעותי, וזוכה ל-32 מנדטים. אחריו, בפער די גדול, הליכוד בראשות נתניהו עם 19 מנדטים. יש עתיד של יאיר לפיד ממשיכה להתרסק עם 15 מנדטים בלבד. ש"ס וישראל ביתנו כל אחת עם 11 מנדטים, ותקווה חדשה של גדעון סער לא עוברת את אחוז החסימה. לפי הסקר של חדשות 12, גם הציונות הדתית ובל״ד לא עוברות את אחוז החסימה.

עוד על פי הסקר, האופוזיציה (כולל המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ) זוכה ל-73 מנדטים, והקואליציה (ללא המחנה הממלכתי) זוכה ל-47 מנדטים.

בינתיים, לא נבהל מהרעש שבחוץ. נתניהו, צילום: גדעון מרקוביץ'

בסקר שנערך בכאן 11, על ידי מכון "קאנטאר" של דודי חסיד, על מדגם של 601 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה בדגימה אינטרנטית, התוצאות פחות או יותר דומות, כאשר לפי הסקר, המפלגות הגדולות נשארו ללא שינוי ביחס לסקר הקודם שנערך ב-13 במרץ. המחנה הממלכתי בראשותו של בני גנץ עדיין המפלגה הגדולה עם 30 מנדטים. הליכוד נשארה יציבה עם 21 מנדטים ויש עתיד עם 14 מנדטים. עוצמה יהודית של איתמר בן גביר מתחזקת בשני מנדטים ביחס לסקר הקודמת ועומדת על 10 מנדטים. יחד איתה ישראל ביתנו, שמאבדת מנדט אחד, וש"ס, שגם הן עם 10 מדטים כל אחת.

מפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה: הציונות הדתית – 2.7%, מפלגת העבודה מתחזקת מעט – 2.4% ובל"ד – 1.8%. 

גנץ במסיבת העיתונאים לתקשורת, צילום: אורן בן חקון

בסקר שנערך בערוץ 14, של מכון הסקרים דיירקט פולס, נרשמה הירידה המשמעותית ביותר של המחנה הממלתי בראשות גנץ שירדה ל-23 מנדטים, לעומת עלייה של הליכוד ל-22. יש עתיד עם 11 מנדטים, ותקווה חדשה בראשות גדעון סער עם 4 מנדטים בלבד. לפי סקר ערוץ 14 מפלגת העבודה עוברת גם היא את אחוז החסימה עם 4 מנדטים.

בחלוקה לגושים, גוש הימין ממשיך להתאושש בסקרים ומשיג 55 מנדטים, בעוד גוש המרכז-שמאל מביא בסקר 51 מנדטים בלבד. המפלגות הערביות מקבלות 10 מנדטים והימין הממלכתי של סער משיגה 4 מנדטים בלבד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו