אב (48) ובנו (20) נהרגו היום (שישי) בתאונת דרכים קטלנית בין רכב הסעות לרכב פרטי בכביש 232, סמוך לצומת חלץ. אדם נוסף כבן 60 נפצע בתאונה באורח קל ופונה לבית החולים סורוקה. אתמול נפטר חייל צה"ל שנפצע השבוע בתאונה באותו כביש.
חובש רפואת חירום אלאור טוויל והפראמדיק אייל חן סיפרו: "מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד בין רכב הסעות מסחרי שהיה ריק מנוסעים ורכב פרטי. 2 הנוסעים שהיו ברכב הפרטי נלכדו כשהם מחוסרי הכרה, בסיוע עוברי אורח וכוחות הכיבוי חילצנו אותם מהרכב אבל הם היו עם פגיעות קשות וללא סימני חיים. לצערנו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותם. נהג הרכב המסחרי שנפגע בחזה חולץ מהרכב למסוק מד"א שנחת בסמוך ופונה לבי"ח סורוקה כשמצבו בינוני והוא בהכרה".
סגן ראש סניף איחוד והצלה בשדרות יעקב בר יוחאי הוסיף: "בשנים האחרונות אנו מוזעקים רבות לתאונות קשות וקטלניות בכביש 232. גם הפעם למרבה הצער שני צעירים נהרגו".
"כביש הדמים"
הכביש, הידוע ככביש דמים, גבה השבוע את חייו של חייל צה"ל שנדרס סמוך לקיבוץ מפלסים. מבירור ראוני עלה כי החייל חצה את הכביש מכיוון היציאה מהקיבוץ לעבר תחנת האוטובוס שממול ובעת חצייתו נפגע מכלי רכב שנסע לכיוון דרום.
בדרום מזהירים מפני קורבנות נוספים בכביש 232: "זה על הראש של שר התחבורה"
מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי ב-15 השנים האחרונות אירעו בכביש מעל 600 תאונות דרכים שבהן נהרגו 43 בני אדם ומעל 1,500 נפגעו.
בדרום קוראים למשרד התחבורה להעביר את התקציבים הדרושים כדי למנוע את האסון הבא. בשיחה עם "ישראל היום" אמר אתמול ראש מועצת אשכול גדי ירקוני כי הוא מצפה ממשרד התחבורה להרחיב את הכביש ולהציב רמזורים במקומות הדרושים לפני שיתרחש האסון הבא.
"אנחנו מאוד חוששים", סיפר, "היה אמור להיות קידום תכנון ורומזים לי שאמרו למתכננים לעצור בגלל חוסר תקציב. הכביש הזה עמוס ומסוכן, בשמונה בבוקר יש פה שיירות של מכוניות ובשנה הבאה ייפתחו שני בתי ספר חדשים ויהיו פה 50 אוטובוסים. אם לא ירחיבו את הכביש יהיה פה אסון".
ארז קטינה, מנכ"ל עמותת אור ירוק התייחס לדברים ואמר: "כביש 232 ידוע ככביש דמים ולכן בשנת 2014 הממשלה החליטה להקצות 250 מיליון שקלים לשיפור התשתית בכביש - פעולה שעד כה לא בוצעה והיתה יכולה לחסוך את חייהם של אזרחים רבים. מדובר בכביש צר ומפותל ללא גדר הפרדה שתמנע תאונות חזיתיות וכמו כן הכניסות והיציאות לישובים כמעט ואינן מוסדרות ומסכנות בכל יום את התושבים.
"מעבר לתשתית הרעועה, בכל יום נוסעות בכביש כ-2,000 משאיות כבדות אשר עושות את דרכן למעבר כרם שלום ולכן מדובר בציר תנועה מרכזי שמזמן כבר היה חייב להיות מטופל כדי לצמצם את מספר התאונות הרב. הרי ברור שיהרגו בכביש הזה אנשים, מדוע לחכות ורק אחרי התאונות לטפל? חייבים להרחיב את הכביש לשני נתיבי נסיעה עם הפרדה בין הנתיבים וחייבים להסדיר את הכניסות והיציאות מהישובים כדי למנוע את ההרוג הבא״.
ממשרד התחבורה נמסר: "משרד התחבורה באמצעות נתיבי ישראל פועלת במלוא התנופה כדי לשדרג את תשתיות הכבישים באזור הנגב, הדרום ועוטף עזה. במסגרת זו משודרג גם כביש 232. השדרוג כולל את הרחבת הכביש מכביש חד מסלולי לכביש דו נתיבי, בעל שני נתיבי נסיעה לכל כיוון."חברת נתיבי ישראל משדרגת בימים אלה את שמונת הקילומטרים הראשונים והחלה בתכנון 13 קילומטרים נוספים של קטע הכביש. בנוסף לכך, טופלו צמתים מסוכנות לאורך הכביש. בפרויקט מושקעים 250 מיליון שקלים.
"במטרה להגביר את בטיחותם של הנהגים בכביש ותושבי האזור, החליט משרד התחבורה להגביל את נסיעתן של משאיות וכלי רכב כבדים בשעות הבוקר ואחר הצהריים, שעות בהן תלמידים יוצאים ושבים מבתי הספר, והתושבים מעבודתם".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו