תושבת הערבה בתגובה לפיגוע בים המלח: "אין מכשול אפקטיבי למי שרוצה לבוא לפגוע בנו"

לאחר שהתריעה בשבוע שעבר על רכבים לבנים בגבול הירדני, מגיבה ליאת אייזנר לפיגוע בים המלח • "תוצאה של מדיניות הכלת הטרור שקיימת במדינה" • "התפיסה צריכה להשתנות - תקשיבו לתושבי הגבולות"

אייזנר בגבול הירדני בערבה. צילום: באדיבות המצולמת

ליאת אייזנר, תושבת חבל אילות בערבה שהתריעה לפני כשבוע על רכבים לבנים חשודים הנעים לאורך הגבול הירדני, הגיבה היום (שישי) לפיגוע הירי בדרום ים המלח. "תוצאה של מדיניות הכלת הטרור שקיימת במדינה".

זירת הפיגוע בנאות הכיכר, צילום: ללא

בשבוע האחרון התפרסמו מספר תמונות של כלי רכב בסמוך לגבול. מה שהגביר את החשש אצל תושבי הערבה התיכונה וחבל אילות לחדירת מחבלים. "אין מכשול אפקטיבי למי שרוצה לבוא ולפגוע בנו, כי הקונספציה עדיין קיימת, עובדה היום זה בנאות הכיכר, מחר זה בקיבוץ", אמרה אייזנר. 

ליאת אינה היחידה שמרגישה מופרקת. רבים מתושבי אילת ותושבי הערבה מרגישים זאת. הטנדרים הלבנים בגבול ירדן הפכו לדבר שבשגרה, וגם שלטונות ירדן מדווחים כי מדי יום מנסים להבריח סמים בגבול הדרומי של ירדן. גורם ביטחוני שדיבר עם "ישראל היום" אמר כי הברחות כאלה הפכו לדבר שבשגרה, ובקלות הרחפן בו משתמשים להברחות יכול להפך לרחפו נפץ או מזל"ט.

תיעוד: טנדרים לבנים על גבול ישראל-ירדן, צילום: 27 א'

"אני מפחדת, אני כועסת ורוצה שיקשיבו לנו. התפיסה צריכה להשתנות: תקשיבו לשטח, תקשיבו לתושבי הגבולות. תסירו את האיום לפני שהוא פוגע", המשיכה אייזנר. "זה שזה גבול שלום לא אומר שאין כוונה ויכולת בקרב קיני טרור. כחלק מהרצון לשנות את התפיסה הקמנו קואליציה של אמהות מכל הארץ הנקרא 'שמות גבול' כולנו אמהות שרוצות להגן על הילדים שלנו. לא להתמגן - להסיר את האיום".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר