המאבק בבית שמש: כשהתמונה לא מספרת את כל הסיפור

סרטון האלימות המשטרתית מעורר גינויים משמאל, אך שתיקה מצד נבחרי הציבור החרדים • תושבי בית שמש החרדים חושפים שנים של סבל מידי קבוצות קיצוניות • מאבק על צביון העיר מתנהל בין מתונים לקיצונים, כאשר הקהילה החרדית מבקשת לחיות בשלום

שוטרים מכים מפגינים חרדים באלות. צילום: 27א

תופעה מוזרה. לפני כשעתיים נחשף תיעוד קשה וקיצוני של שוטרים מכים באכזריות מפגינים חרדים קיצונים בבית שמש. מי שקפצו לצאת בגינויים קשים את המשטרה הם בעיקר חברי כנסת, עיתונאים ומובילי דעת קהל מהצד השמאלי של המפה כמו יאיר לפיד, נעמה לזימי, גלעד קריב, מטה המאבק חופשי בארצנו ואחרים.

מנגד, נכון לכתיבת שורות אלה, חברי הכנסת החרדים עדיין שותקים. תושבי בית שמש מגבים את השוטרים, והעיתונאים החרדים שבימים כתיקונם יוצאים בזעקות שבר נגד כל מה שנתפס כאלימות משטרתית נגד חרדים, מגבים אף הם את השוטרים וקובעים כי הגיע הזמן לטפל במפגינים הללו ביד קשה.

תיעוד: שוטרים מכים באלות מפגינים חרדים בבית שמש || השימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים

קודם כל, חובה לומר את המובן מאליו: אלימות משטרתית כזו אינה מוצדקת בשום אופן. אין פותרים אלימות באלימות, וטוב עשה המפכ"ל שהורה על בדיקת האירוע. אך במקרה הזה צריך להגיד שתמונה אחת, או ליתר דיוק סרטון אחד, לא חזקים יותר מאלף מילים. במשך שנים רבות סובלים תושבי בית שמש מהצקות מחרידות וקשות של הקיצונים, שהגיעו לפני כעשרים שנה ממאה שערים, ומאז שהשתקעו בבבית שמש, ניסו להשתלט על כל חלקה טובה.

מרבית החרדים הקיצונים בבית שמש מרוכזים ברמת בית שמש ב'. שהיא אקס טריטוריה מחוץ לחוק. אבל הקיצונים לא מסתפקים רק ברמת בית שמש ב'. הם מממררים את חיי התושבים החרדים בשאר השכונות.

אקס טריטוריה, רמת בית שמש ב', צילום: ויקיפדיה

לפני מספר חודשים שרף אחד הקיצונים חנות פאות וגרם לנזק בשווי של מאות אלפי שקלים. הקיצונים מפגינים באלימות נגד חנויות טלפונים, באחד המקרים הם אף שרפו את אחת מחנויות הטלפונים. הקיצונים משפילים מוכרות בחנויות בטענה שהן לא מתלבשות כראוי.

לפני כחודש ניסו המפגינים לפוצץ שיעור לנשים חרדיות שעסק בנושאי מוגנות תוך שהם קוראים "מוגנות היא עצת בלעם". כנס נוסף שהם פוצצו לאחרונה עסק ביחסי חרדים-חילונים. כל המקרים הללו לא אירעו בשכונות שלהם מה שלא מנע מהם לשרוף, להרוס ולקלל. תושבים שיתפו את "ישראל היום" כי אף היו קיצונים ששברו להם את דלת הבית, ריססו גרפיטי, הפגינו בשכונות שלהם והפכו את חייהם לבלתי נסבלים. חיילת שנקלעה בטעות לדרכם כמעט עברה לינץ'. מיותר לציין את הפגנות הקיצונים נגד החינוך הממלכתי חרדי. בקיצור הם מפגינים באלימות נגד כל דבר שזז.

גם ההפגנה שתועדה היום, הייתה כאשר אותם קיצונים ניסו לחבל ביריד תעסוקה עבור חרדים שרוצים ללמוד, להשכיל ולהתפרנס. המפגינים צעקו "מוות לצה"ל" ואמירות קשות נוספות.
לתושבי בית שמש החרדים נמאס מהטרור הזה, זכותם לחיות בשקט לפי השקפת עולמם.
לפני שכל מי שחי לו בשקט בתל אביב מגנה בכיף מהסלון הממוזג, כדאי שילמד את החומר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר