"אנחנו חיים בפרק של מראה שחורה": תגובות חריפות ברשת למערכת ההתרעות החדשה של פיקוד העורף

העיצוב הגרפי החדש יאפשר להציג בו זמנית יותר ישובים על גבי המסך, והרשימה תופיע לצד התוכנית ולא על גביה • הגולשים ברשת לא נותרו חייבים וביקרו: "מהיום נוכל לראות בצורה נוחה ומונגשת איך כולנו יכולים למות"

השינוי של פיקוד העורף: אין יותר התרעות כתומות על המסך בזמן אזעקה. צילום: דובר צה"ל

פיקוד העורף משדרג את מערכת ההתרעות המשודרת בערוצי הטלוויזיה, החל מהיום (חמישי), העיצוב הגרפי החדש, יאפשר שיפור בכמות היישובים אותם ניתן להציג בו זמנית על גבי המסך בהתרעה. ובנוסף, תופיע לצד התוכנית ולא על גביה.

הגולשים ברשת לא כל כך אהבו את השינויים, והרגישו כי פיקוד העורף "מנרמל" את המצב. הרשת לא נותרה חייבת, והגיבה בביקורתיות לשינויים. 

פיקוד העורף בפורמט התרעות חדש בטלוויזיה // דובר צה"ל

"זה הדבר הכי דיסטופי שראיתי", כתבה אושיית הרשת "הפשוטע" בפוסט משעשע בפייסבוק. "קפצה לי עכשיו פרסומת של פיקוד העורף על העיצוב החדש של ההתרעות, והפרזנטור הציג את השדרוגים: ״תציג כמות גדולה יותר של התרעות״ כי כבר אין מקום לכל ההתרעות על המסך. היא ״תציג מגוון של איומים״ כי יש גם רקטות גם טילים, גם כטב״מים, שפע של איומים. היא ״תופיע לצד התוכנית ולא על גביה״ כדי שלא יפריע לנו לראות טלוויזיה בזמן שאנחנו מופגזים. אנחנו חיים בפרק של מראה שחורה". 

הפוסט של "הפשוטע", צילום: מתוך פייסבוק

"האם נטפל באיום הרקטות? לא אבל היי קיבלתם עיצוב חדש להתרעות פיקוד העורף, תתחדשו", כתבה אחת הגולשות ברשת החברתית X. "רגע לפני שינחת עליכם טיל תוכלו להנות מהודעה ססגונית בעיצוב מדליק שאומרת לכם שיש אזעקה", כתב גולש אחר.

"מהיום נוכל לראות בצורה נוחה ומונגשת איך כולנו יכולים למות", כתב גולש נוסף.

"להתעלם מהמלחמה"

גולש אחר כתב בביקורתיות על ההחלטה: "בשורה משמחת לתושבי הצפון, משרד הביטחון השקיע כסף ומאמצים ומהיום ההתרעות של פיקוד העורף לא יכסו את כל המסך כשאתם צופים במרוץ למיליון, הם יופיעו בצידו. אם אתם במקרה חלק מה-60 אחוז מאוכלוסיית האיזור שאין להם מרחב מוגן, תמשיכו להתפלל, כי לזה למדינה אין תקציב". 

גולשת אחרת הוסיפה וביקרה: "לא פיקוד העורף, זה שתחליפו את הצבע והנראות של ההתראות לא יעשה לנו פחות טריגרים ל-7 באוקטובר. אבל זה שסידרתם שהן יופיעו 'לצד' התכנית שצופים בה ולא עליה, זה בהחלט יעזור ליותר אנשים להתעלם מזה ששליש מדינה נמצא במלחמה מסוכנת כבר 10 חודשים". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר