לאחר מאבק בסרטן המוח וכשבתה נועה לצידה: ליאורה ארגמני נפטרה

ארגמני בת ה-61, אחות במקצועה, היא במקור ילידת ווהאן שבסין • היא הגיעה להשתלמות בישראל בשנת 1994, כאן הכירה את יעקב כשהתגוררה בבאר־שבע • נועה, שהיתה בשבי חמאס יותר מ-8 חודשים וחולצה במבצע צבאי נועז, היא בתם היחידה

נועה ארגמני ואימא ליאורה. צילום: באדיבות המשפחה

בתום חודשים קשים בהם התמודדה עם מחלת סרטן המוח במצב מתקדם, והתניידה בכסא גלגלים, ליאורה ארגמני, אמה של נועה ארגמני שנחטפה ממסיבת ה'נובה' ברעים יחד עם בן זוגה אבינתן אור, וחולצה מרצועת עזה לאחר 246 ימים, נפטרה היום (שלישי).

ליאורה ארגמני: "אין לי הרבה זמן בעולם הזה, זאת המשאלה האחרונה שלי" (07.04.24) // מטה משפחות החטופים

המרכז הרפואי איכילוב הודיע בצער על פטירתה: "ליאורה ז״ל העבירה את ימיה האחרונים לצד ביתה נועה שחזרה מהשבי ולצד משפחתה הקרובה. אנו מעבירים את בקשת המשפחה לכבד את פרטיותם בשעות קשות אלו. אנו משתתפים בצער משפחת ארגמני. יהי זכרה ברוך". ליאורה הספיקה להיות ליד בתה 21 ימים. 

ממטה משפחות החטופים נמסר: "מרכינים ראש בצער עמוק על פטירתה של ליאורה ארגמני, אימה של החטופה ששוחררה, נועה ארגמני. ליאורה נאבקה במחלת הסרטן במשך תקופה ארוכה ובזמן שנועה הייתה בשבי סיפרה כי משאלתה האחרונה היא לראות את בתה לפני מותה. בימים האחרונים זכתה להיות לצד בתה נועה ולצד בני משפחה נוספים. יהי זכרה ברוך".

רה"מ נתניהו אמר: "רעייתי שרה ואני כואבים מעומק ליבנו את פטירתה ומשתתפים בצער המשפחה. ליאורה נאבקה במחלה הארורה ונאחזה בחיים כדי להתאחד עם ביתה נועה שהושבה במבצע ׳ארנון׳ ההירואי. היא הלכה לעולמה כשמשאלתה האחרונה התמלאה ונועה היתה לצידה. נמשיך לעשות כל שלאל בידינו כדי להשיב את חטופינו- החיים והחללים לחיק משפחותיהם, והשגת יתר מטרות המלחמה".

בני גנץ ספד גם הוא: ״במשך חודשים הייתה ליאורה ארגמני לסמל - לכך שאין זמן. לחטופים, ולמי שמחכים להם בבית. ‏בשיחותיי עם יעקב, אביה של נועה, הוא ביקש שנעשה הכל כדי שליאורה ונועה יזכו להיפגש שוב, ולו פעם אחת. אני מבקש לשלוח תנחומים לנועה, ליעקב ולמשפחה כולה. יהי זכרה ברוך.‏לא נשכח ולא ננוח מהחובה המוסרית לפעול לחזרתם של כל 120 החטופים אל משפחותיהם, שמחכות להם כבר 270 ימים".

ליאורה בת ה-61 במותה, הייתה אחות במקצועה, נולדה בווהאן שבסין. היא היא הגיעה להשתלמות בישראל בשנת 1994, כאן הכירה את יעקב כשהתגוררה בבאר־שבע, נועה היא בתם היחידה. 

משאלת ליבה הייתה לראות את בתה בפעם האחרונה. ליאורה הקליטה סרטון קורע לב בו ביקשה מהתקשורת לשתף אותו על מנת להפעיל לחץ לשחרורה של נועה, רגע לפני שיהיה זה מאוחר מדי עבורה.

אימה של נועה ארגמני בכיכר החטופים, בעצרת לציון 100 ימים למלחמה (ארכיון), צילום: גדעון מרקוביץ'

את הסרטון היא פתחה בהצגתה וסיפרה על מצבה הרפואי: "שלום, אני ליאורה ארגמני, אמא של נועה, הילדה היפה שנחטפה ב-7 באוקטובר על ידי החמאס לעזה. אני חולת סרטן עכשיו, סרטן המוח. אני לא יודעת כמה זמן נשאר לי. אני רוצה לזכות לראות את נועה שלי בבית".

היא המשיכה ופנתה לנשיא ארה"ב ולארגון הצלב האדום בבקשת עזרה: "אני קוראת לנשיא ביידן והצלב האדום, תביאו את נועה שלי כמה שיותר מהר כדי שאני אספיק לראות אותה". לבסוף, היא פונה ישירות לבתה: "נועה, אני רוצה להגיד לך, אם אני לא רואה אותך - תדעי שאני אוהבת אותך הכי הרבה. שאנחנו עשינו הכל כדי שתצאי מהר. כל העולם אוהב אותך".

ליאורה ארגמני (ארכיון), צילום: מטה משפחות החטופים

בעצרת  "100 ימים של גיהנום" שציינה 100 ימים בשבי החמאס, ליאורה עלתה לנאום מול אלפים שהגיעו לתמוך במשפחות החטופים. "נועה נמצאת בשבי חמאס כבר 100 ימים ואני לא מבינה איך זה יכול להיות, איך היא עדיין שם", היא אמרה. "אני רוצה להגיד תודה לעם ישראל, העזרה שלכם מחממת לי את הלב. תודה לכם, אני אוהבת אתכם מאוד. אני מקווה שאני אספיק לראות אותה לפני יומי האחרון".

נועה ארגמני ואביה לאחר החילוץ, צילום: דובר צה"ל

לאחר שנועה חולצה יחד עם החטופים אלמוג מאיר ג'אן, אנדריי קוזלוב ושלומי זיו, שנחטפו גם הם מהמסיבה ברעים, היא נפגשה עם אימה שאושפזה בבית החולים איכילוב. בראיון ל103FM סיפר אמנון רגב, בן הדוד של נועה ארגמני: "נועה לא יכולה לתקשר עם ליאורה, אבל היא אמרה שהיא רוצה חיבוק אחרון, ואני חושב שהיא קיבלה אותו. זה הניצחון שלה ושל כולנו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר