אגם גולדשטיין, ששוחררה מעזה פנתה לחמאס בערבית: "אם נשארה בכם טיפת אנושיות - שחררו את החטופים"

העצרת למען החטופים נערכה בתל אביב בסימן יום האישה הבינלאומי • עוד אמרה גולדשטיין: "תשמרו לעצמכם את התגובות המגעילות כלפי החטופים שחזרו, אנחנו היינו קורבן של המדינה" • יעקב ארגמני, אבא של נעה: "אמא שלך וכולם מחכים לחזרתך כל כך" • דריה גונן, אחותה של רומי: "אני לא מפסיקה לדמיין את הרגע שתצאי מגיהנום ותתחילי לחיות את החיים שמגיעים לך"

אגם גולדשטיין בעצרת למען החטופים // דוברות מטה משפחות החטופים

העצרת המרכזית למען החטופים בעזה התקיימה הערב (מוצ"ש) בתל אביב, בהשתתפות אלפי בני אדם ובסימן ״19 נשים בשבי חמאס - יום האישה 2024״, במטרה לקרוא לממשלה לפעול לשחרור הישראלים והישראליות המוחזקים 155 ימים ברצועת עזה.

עצרת החטופים בתל אביב, צילום: קוקו

עופרי, גיסתה של שיר ביבס החטופה בעזה, אמרה בעצרת: "הגיע הזמן לשחרר אותך, לשחרר את כולם. שירי, תמיד רצית להיות אימא, את אימא דואגת משקיעה, הילדים תמיד בעדיפות, כל כל הרבה סיבות לשחרר אותך, גם ברגע המפחיד ביותר, מוקפת מחבלים הגנת על אריאל וכפיר, בטוחה שעדיין שומרת עליהם, שירי אנו מתגעגעים לשמוע את הצחוק המיוחד שלך, לצפות יחד בילדים משתוללים יחד על הדשא, כל כך הרבה אנשים רוצים לראות אותך בחיים בבית, העתיד שלכם הוא העתיד שלנו, איך אפשר להיות אימא בשבי?"

העצרת למען החטופים בתל אביב, צילום: קוקו

סמדר אלפסי גורן גיסתה של מאיה גורן: "מאיה אהובה, המטפלת המסורה של ניר עוז, תמיד אופטימית, לימדת אותנו איך לחנך, כל כך הרבה סיבות לשחרר אותך. מאז שהלכת מאיתנו נעלם החיוך שלנו הותרנו בנו חלל של עצב וגעגועים, בשבת יצאת מוקדם לסדר את בית הילדים ומצאת עצמך מול הרוע המוחלט".

מעין, חברתה של החטופה ארבל יהוד: "ארבל היא אש ולהבה. היא לב ענק, מצחיקה וצוחקת, חיוך ביישני שלוכד את כולם.. כרמלי, כבר 155 ימים שהכל מרגיש כמו תפאורה של מציאות, 155 ימים של להסתכל לירח ולהחסיר נשימה של געגועים".

רותי לוק, דודה של שני לוק שגופתה מוחזקת בידי חמאס: "עשית הכל אחרת והתעקשת לא ללכת בתלם. רצית לפלס את דרכך הייחודית בעצמך ולהטביע חותם בעולם. כבר 155 ימים שגופך היפה הנרצח מוחזק בשבי".
העצרת בתל אביב, צילום: קוקו

שירה אלבג, אמה של החטופה לירי אלבג: "לירי שלנו, כבר 23 שבתות שהן לא שבתות. אין מוזיקה בבית, אין בישולים, אין את הצחוק המתגלגל שלך. יש רק שקט מחריש אוזניים... לירי שלנו, לחופש נולדת".

אוראל שושנה, חברתה של החטופה אמילי דמארי: "אמילי שלי, איזו אשה מיוחדת ואהובה את. את חסרה לנו בפאזל של החברים והמשפחה, של כל הקיבוץ. חלק כל כך חשוב. אנחנו מתגעגעים ורוצים לצחוק אתך. זה יקרה בקרוב. אני מבטיחה".

אביה של נעה ארגמני, בעצרת, צילום: קוקו

יעקב ארגמני, אביה של החטופה נעה ארגמני: "נחטפת באכזריות אחרי שעשית את מה שאת הכי אוהבת, לרקוד ולשמוח. עד שתחזרי שום אירוע לא יהיה שלם לכל כך הרבה אנשים שלא יכולים לשמוח בלעדיך. אמא שלך וכולם מחכים לחזרתך כל כך". 

נופר גילור, חברתה של החטופה ג'ודי ויינשטיין ז"ל: "היית מגויסת כל כולך למען השלום והאחווה. הגיע הזמן לשחרר אותך. את כולן... השלווה שלך חסרה לנו כבר 155 יום. הלכת ואתך נעלם מהעולם כל כך הרבה טוב. איך נוכל להמשיך לנשום בחופשיות כשגופתך נמצאת בידי אלו שחיי אדם לא חשובים להם?"

עצרת החטופים בתל אביב, צילום: קוקו

אגם גולדשטיין, ששוחררה מעזה בעסקה הקודמת: "עברו יותר ממאה ימים מאז ששוחררתי. ועצוב פה מאוד. אמנם שוחררתי מהשבי אבל עדיין אני עומדת כאן היום ומבקשת שגם הן והם ישוחררו. שיתפתי בחלק מהזוועות שחוויתי שם ואין חדש תחת השמש. הן מתחננות שנציל אותן. הכאב והכעס זורמים לי בדם".

גולדשטיין פנתה לחמאס בערבית ואמרה: "חמאס, אם נשארה בכם טיפת אנושיות - שחררו את החטופים", והוסיפה: "לכם, אזרחי מדינת ישראל, אני קוראת להילחם עליהם. תשמרו לעצמכם את התגובות המגעילות כלפי החטופים שחזרו. אנחנו היינו קורבן של המדינה. צריכים להתאחד למען החזרה שלהם משם. החטופים הם החשובים. הם צריכים לחזור ולבנות חיים חדשים. שולחת לכם כוחות לעשות הכל כדי שתצליחו לעבור עוד יום ועוד רגע".

אגם גולדשטיין בעצרת בתל אביב, צילום: קוקו

"הייתי באזור ההפגנה נגד הממשלה ואני לא נגד זה, אבל מה שקורה פה זה הדבר החשוב. שם רועש ופה לא מספיק רועש", סיכמה גולדשטיין את נאומה.

דריה גונן, אחותה של רומי שנחטפה לעזה: "אני לא מפסיקה לדמיין את הרגע שאת חוזרת אלינו, את הרגע שתצאי מגיהנום ותתחילי לחיות את החיים שמגיעים לך".

שני ירושלמי, אחותה של החטופה עדן ירושלמי: "אנחנו לא אתך עכשיו, אבל אנחנו שולחים לך כוחות. אנחנו עושים הכל כדי להחזיר אותך אלינו. מחבקים אותך חזק". 

העצרת בתל אביב, צילום: קוקו

⁠אורלי גלבוע, אימה של החטופה דניאלה גלבוע: "ילדה עם צחוק מתגלגל. עם כל כך הרבה נוכחות וחברים. הגיע הזמן לשחרר אותך. הכל עצר מלכת. אנחנו בטוחים שבעוד רגע תגשימי חלום ותהפכי לזמרת מפורסמת. אנחנו וכל עם ישראל מתפללים לשובך אלינו, בריאה ושלמה". 

⁠אילת לוי, אימה של החטופה נעמה לוי: "איך נוכל להמשיך לשמוח כשאת לא יכלה לצחוק בקול? כבר 155 ימים בלי החיבוק שלך. יום האישה הוא לכל אישה. גם לנעמה לוי".

משלחת נשים תצא לאו"ם

במקביל לאירוע בתל אביב, נערכה הפגנה למען החטופים מול הבית הנשיא בירושלים, שם דיברה דודתה של נעה ארגמני על הצורך להחזיר את החטופות והחטופים הביתה:

דודה של נועה ארגמני, החטופה בעזה, מדבר בעצרת מול בית הנשיא בירושלים // צילום: יוני ריקנר

ביום ראשון תצא משלחת נשים של מטה משפחות החטופים ומשרד החוץ לאו"ם, כדי לקחת חלק בדיון בדוח של פרמילה פאטן, נציגת מזכ"ל האו"ם לאלימות מינית בזמן סכסוך.

הדוח הציג הוכחות לכך שנעשה שימוש באלימות מינית מצד מחבלי חמאס במהלך טבח 7 באוקטובר. הדוח עוסק גם במעשי אונס קשים בטבח, כולל אונס קבוצתי. כמו כן, הדוח מאשר כי החטופים והחטופות חוו אלימות מינית במהלך השבי וכי סביר להניח שאלימות מסוג זה מתרחשת גם כיום.

את פרסום הדוח הובילו משפחות החטופים והמטה ובמהלך היום עתידה להתקיים מסיבת עיתונאים בנושא.

משפחות החטופים חוסמות את התנועה בכביש 1, צילום: ללא

בסוף השבוע חסמו חלק מהמשפחות את כביש מספר 1, הבעירו אש והציגו מיצג של כלובים בהם מוחזקים החטופים בעזה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר