פרופ׳ אהרן ברק במסיבת העיתונאים של משפחות החטופים: "האויב מפר כל חוק של זכויות אדם"

תחת המסר: "חמאס ביצע פשעים נגד האנושות! על העולם לוודא כי הוא ישלם את המחיר", התקיימה מסיבת עיתונאים של מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים יחד עם משפטנים בכירים • מטרת השיח היא פתיחת הליכים משפטיים כנגד אנשי חמאס ועוזריהם • "כשאנו מדברים על פשעי המלחמה שחמאס מבצע, אין לכך קשר לדברים אחרים שמצויים במחלוקת", אמרה דורית ביניש

מסיבת העיתונאים של נציגי משפחות החטופים והנעדרים יחד עם משפטנים בכירים, היום. צילום: קוקו

מסיבת עיתונאים מטעם מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים בהשתתפות פרופ׳ אהרן ברק , דורית ביניש, תת ניצב בדימוס ערן קמין, נציגי משפחות ומשפטנים בכירים התקיימה היום (שישי). הנושא של מסיבת העיתונאים הוא פתיחת הליכים משפטיים בגין פשעים נגד האנושות כנגד אנשי חמאס ועוזריהם. בהתאם, נחשף אתר האינטרנט הכולל את זוועות חמאס.

פרופ׳ אהרן ברק: "מקווה שהעולם יבין את הסיטואציה שבה אנחנו נמצאים, יש לנו אויב שמפר כל חוק של זכויות אדם" // משה בן שמחון

דורית ביניש, נשיאת בית המשפט העליון בדימוס טענה בנחרצות: "כולם חייבים להסכים שנעשים כאן פשעים נגד האנושות. כוחות רוע מוחלט מול הטוב. אין כאן מה להתבלבל, אל תבלבלו את הפשעים הללו נגד האנושות עם הקריאות 'פרי פלסטיין'. כשאנו מדברים על פשעי המלחמה שחמאס מבצע, אין לכך קשר לדברים אחרים שמצויים במחלוקת".

"אל תבלבלו את הפשעים הללו נגד האנושות עם הקריאות 'פרי פלסטיין". דורית ביניש, נשיאת בית המשפט העליון בדימוס יחד עם אהרן ברק, צילום: קוקו

"מדינות העולם צריכות להתעקש על שחרור החטופים ולהטיל סנקציות כלכליות שיחנקו את ארגון הטרור חמאס ואת היכולות שלו לממן את עצמו. יש בעזה חטופים רבים בעלי אזרחות זרה, או אזרחות כפולה - ישראלית ובינלאומית. המטרה העיקרית היא החטופים".

פרופ' אהרן ברק, נשיא בית המשפט העליון בדימוס, היום במסיבת העיתונאים, צילום: קוקו

פרופ' אהרן ברק הדגיש את המוסריות של צה"ל: "אני מפציר בצלב האדום לבקר את החטופים ולהעניק טיפול רפואי עבורם. לפי מיטב ידיעתי, צה"ל פועל לפי החוק הבינלאומי. ישראל מחויבת למילוי החוק הבינלאומי והצבא יודע את זה. אי אפשר לספור מספרי הרוגים. הם הרגו 5, הצבא הישראלי הרג 10. חמאס עובר על כל חוק בינלאומי. ומנגד יש צבא שמנסה לא להרוג אזרחים תמימים, ומחויב למינימיום של נזק משני- והצבא עושה את זה".

האירוע התקיים במטה להשבת משפחות החטופים והנעדרים, תחת המסר: "חמאס ביצע פשעים נגד האנושות! על העולם לוודא כי חמאס ישלם את המחיר על חטיפתם ואחזקתם של 240 אזרחים, חלקם פצועים וחולים, 30 מתוכם ילדים מתחת לגיל 18. מטה המשפחות פועל כדי להביא לכך באמצעות נקיטת הליכים שונים בזירה הבינלאומית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר