בשורה לתושבי יו"ש: הושג תקציב להשלמת כביש עוקף לובן

ב־2017 נחשף ב"ישראל היום" כי שני הקילומטרים האחרונים בכביש, שאינם סלולים, משמשים למרוצים פיראטיים • מאז החל מאבק עיקש בן חמש שנים שהסתיים היום בחתימת שרת התחבורה מירי רגב

המקטע שייסלל , צחי מרים
המקטע שייסלל. צילום: צחי מרים

בעוד חודשיים יחלו עבודות על כביש עוקף לובן בעלות של 120 מיליון שקלים, כך סיכמו היום (שלישי) שרת התחבורה מירי רגב וראש מועצת שומרון יוסי דגן. הכביש נועד להסיט את המכוניות מהכפר א־לובן במטרה להגביר את בטיחותם וביטחונם של הנהגים.

ב־2017 נחשף ב"ישראל היום" כי הכביש, שסלילתו החלה כבר ב־2006 ופיתוחו נבלם שני קילומטרים בלבד לפני השלמה, משמש למרוצים פיראטיים. 

דגן ורגב לאחר החתימה, צילום: דוברות משרד התחבורה

אמנם בחמש השנים האחרונות התקדם תכנון הכביש על ידי משרד הביטחון ומשרד התחבורה, אך הוא עוכב בשנה וחצי האחרונות עקב החלטת ממשלת השינוי ושרת התחבורה לשעבר מרב מיכאלי. במהלך חמש השנים האחרונות נוהל מאבק עיקש בשיתוף פעולה של ראשי המועצות ומשפחות שכולות בדרישה לסלול כבישים עוקפים ביהודה ושומרון.

יגדיל את ההתיישבות

בפגישת עבודה שנערכה לאחרונה בין רגב ודגן, הוחלט להמשיך את הסלילה החל מחודש אוקטובר הקרוב. זאת, לאחר שהכביש הועבר על ידי שרת התחבורה לאחריות נתיבי ישראל. נותר כעת רק להזיז את גדר ההפרדה ואת מעבר רנתיס, ולאחר מכן לסלול את הכביש, שישרת עשרות אלפי תושבים במערב השומרון ובבנימין.

Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration 0:00
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time 0:00
 
1x
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • captions off, selected

      ראש מועצת בנימין: "צריך להחזיר את הביטחון לכבישי יו"ש" // צילום: דוברות בנימין

      בשומרון סוברים כי הכביש החדש יגביר את הבטיחות והביטחון בדרכים, וכן יגדיל משמעותית את ההתיישבות באזור. הוא צפוי להיבנות בסטנדרט גבוה, עם שני מסלולי נסיעה - נתיב אחד בכל כיוון - עם הפרדה קשיחה ותאורה חדשנית. הכביש צפוי להיפתח לתנועה בתוך שנתיים.

      שרת התחבורה מירי רגב: "התחלנו להניע מחדש פרויקטים ביהודה ושומרון שעוכבו או הוקפאו במשך שנים, ולקדם פרויקטים חדשים במסגרת תוכנית החומש של המשרד, הכוללת סכום חסר תקדים של יותר משלושה וחצי מיליארד שקלים.

      "הפרויקטים מבטאים את סדר העדיפויות של הממשלה הנוכחית, שרואה ביהודה ושומרון את לב־ליבה של מדינת ישראל, שבו צריך להשקיע כמו בכל מקום אחר במדינה".

      החתימה על התקציב לסלילת המקטע החסר, צילום: דוברות משרד התחבורה

      יוסי דגן הודה למשפחות השכולות ולראשי הרשויות שהובילו את המאבק, ואמר כי מדובר ב"בשורה אדירה גם בהיבט הבטיחותי וגם בהיבט הביטחוני. אני מודה לך השרה מירי רגב, את שותפה אמיתית של ההתיישבות בשומרון, וכן לשר בצלאל סמוטריץ', שסייע בכל הנושא התקציבי".

      בחמש השנים האחרונות מתנהל מאבק לפתיחתו, שאותו מלווה "ישראל היום". בין היתר הוקם מאהל מחאה על ידי ראשי הרשויות והמשפחות השכולות, להקמת כבישים עוקפים ביו"ש. המוחים, בהובלת יוסי דגן, ראשי הרשויות דאז של בית אריה וקרית ארבע, וכן המשפחות השכולות בהובלת הדס מזרחי, שבתו רעב במשך שלושה שבועות ליד בית ראש הממשלה. לבסוף ניצחו המוחים, ומהפכת הכבישים העוקפים החלה.

      רון לובה ,יו"ר מטה המאבק להשלמת עוקף לובן, מסר: "אני מברך את ראש מועצת שומרון יוסי דגן ואת שרת התחבורה מירי רגב על החלטה אסטרטגית חשובה. זאת בשורה ענקית חשובה לכל תושבי גוש מערבא ובית אריה עופרים הנאלצים לעבור יום יום בתוך הכביש של הכפר".

      טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

      כדאי להכיר