שלוש שנים אחרי: שני פורעים נוספים מהלינץ' בעכו הורשעו בגין מעשה טרור

מור ג'אנאשווילי הקורבן אמר לאחר ההרשעה: "אנחנו נמשיך לדרוש את הצדק, צריך להילחם בטרור ולגרש את משפחות המחבלים שפגעו בי" • עו"ד בלייכר: "כל מי שהיה שותף לאירוע צריך להינמק בכלא לשארית חייו, אנו מקווים כי בית המשפט יטיל עונשי מאסר כבדים על המחבלים כולם".

מור ג'נאשווילי בבית המשפט. הותקף על ידי המון ערבי ישראלי בעכו. צילום: מישל דוט קום

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע אתמול (רביעי) את מוחמד חאמד, סאלח מג׳יד, ואסי חוראני, אשר השתתפו בלינץ' האכזרי במור ג'אנאשווילי בעכו במהלך מבצע שומר החומות בעבירת מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה.

העצורים במעורבות הלינץ' בעכו במהלך "שומר החומות", צילום: דוברות שב"כ, מישל דוט קום

חאמד ומג'יד הורשעו בעבירה של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה ואילו חוראני  זוכה מעבירה זו והורשע בסעיפי אישום אחרים. בתיק נעצרו תשעה פורעים, חלקם כבר מרצים עונשי מעצר בבית הכלא.

הלינץ' בעכו

מור מסר לאחר הדיון בבית המשפט: "אני חש שלא מוצא ההליך המשפטי עד תום. רק שניים מהמחבלים הורשעו בעבירה של מעשה טרור והמחבל השלישי זוכה. אני לא מבין כיצד השופט יכול לזכות את המחבל הזה ששיקר לאורך כל המשפט. המחבל הזה היה באירוע ופגע בי בצורה קשה. במשפט נחשפה שיחה של המחבל עם אימו בדומה לשיחות של הנוח'בות שפורסמו בתקשורת שבהם הוא מתגאה בחלקו בלינץ'. אנחנו נמשיך לדרוש את הצדק, צריך להילחם בטרור ולגרש את משפחות המחבלים שפגעו בי".

עו"ד בלייכר אמר: "אנו מצפים כי ששלושת המחבלים יקבלו שנות מאסר ארוכות. לצערנו, המחבל השלישי שהיה שותף לשלהוב הרוחות בלינץ' זוכה בשל קושי בראיות שיצביעו מה פעולותיו בלינץ' בו הוכח שהיה נוכח. השופט בחר לזכות אותו מעבירת מעשה הטרור. אנו סבורים כי כל מי שהיה שותף לאירוע צריך להינמק בכלא לשארית חייו. אנו מקווים כי בית המשפט יטיל עונשי מאסר כבדים על המחבלים כולם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר