היועמ"שית: יש הכרח לאפשר למשטרה לבצע אכיפה, גם באמצעות כלים טכנולוגיים מתקדמים

היועצת המשפטית לממשלה מזהירה מפני ניצול המרחב הווירטואלי לעבירות פליליות • קראה לאפשר למשטרת ישראל לאכוף את הדין בנחישות גם באמצעות טכנולוגיה • "אין מקום להפוך את האינטרנט לעיר מקלט לפושעים", כתבה

היועמ"שית גלי בהרב-מיארה . צילום: נתן ווייל, לע"מ

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הגישה היום (חמישי) לבית המשפט העליון את תגובתה בעניין העתירה שהוגשה עוסקת בסמכות של משטרת ישראל והשב"כ לבצע האזנות סתר למערכות מחשוב של חשודים. היועמ"שית הביעה את עמדתה בנוגע לצורך להחמיר את אכיפת החוק במרחב הדיגיטלי.

היא ציינה כי יש להעניק למשטרת ישראל כלים טכנולוגיים מתקדמים למאבק בפשיעה חמורה ושחיתות שלטונית, במטרה להבטיח אכיפה אפקטיבית ומרתיעה. לדבריה, המרחב הווירטואלי אינו יכול לשמש כעיר מקלט למתכנני פשעים.

שימוש שלא כדין בתוכנת רוגלה (ארכיון), צילום: דוברות המשטרה

העתירה שהוגשה עוסקת בסמכות של משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי לבצע האזנות סתר למערכות מחשוב של חשודים, באמצעות התקנת תוכנה המכונה "רוגלה".

על פי טענת העותרת, השימוש באמצעי זה חורג מהאזנות סתר רגילות וגורם לפגיעה ייחודית בזכויות יסוד בשל הנגישות המוגברת למידע האגור במכשירים ניידים. העותרת טוענת כי הפעלת אמצעים כאלו אינה יכולה להתבסס על הפרשנות הקיימת של חוק האזנת סתר או חוק שירות הביטחון הכללי, ודורשת כי תהיה הסמכה מפורשת להפעלת רוגלות במרחב הדיגיטלי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר