לאחר עשור של איסור: הסיבה שבגללה התיר ביהמ"ש לאזרח לבקש רישיון נשק

אשתו לשעבר של המבקש טענה כי התקיף אותה פיזית, הוטל נגדו צו ונאסר עליו לשאת נשק • כשהוכח שמאז הוא שומר חוק ושהקשר ביניהם ניתק - נענה השופט לבקשה

יכול להתחמש מחדש. צילום: יהושע יוסף

בתקופה המתוחה שבה אנו חיים, כשמצב הביטחון האישי הולך ומחריף, מתעוררת שאלת הצורך בנשיאת נשק להגנה עצמית, במיוחד עבור תושבי יישובים בקווי העימות.

בשבועות האחרונים התיר בית המשפט לגבר, שהתגורר בעבר ביישוב קו עימות בצפון הארץ ושבמשך כעשור נאסר עליו לשאת נשק, לבקש שוב רישיון לנשק.

מדובר בבני זוג שהיו נשואים במשך ארבעה חודשים בלבד. ב־2014 הוטל צו הגנה נגד הגבר, שכלל איסור נשיאת נשק, זאת לאחר שהאישה טענה כי הותקפה פיזית על ידיו במקום חשוך. היא הגישה תלונה נגדו, והוא הושם במעצר בית. באותו הדיון ניתן צו במעמד צד אחד הכולל גם איסור על הגבר לשאת או להחזיק בנשק, ונקבע דיון במעמד שני הצדדים.

עוד בטרם התקיים הדיון הודיע בא כוחו של הגבר כי הוא מסכים להארכת הצו בשלושה חודשים מבלי שהגבר הודה בטענות נגדו, ולפני כעשר שנים הוארך הצו על כל רכיביו, כולל איסור נשיאת הנשק.

לפני כמה חודשים הגיש הגבר בקשה לביטול איסור נשיאת הנשק וטען כי בזמן שחלף הוא עבר כברת דרך, התנצל אינספור פעמים והוא אזרח שומר חוק, שגם עבד תקופה ארוכה במכללה לשוטרים. עוד טען כי במהלך השנים שמר על מרחק מהאישה, וכי לאור חלוף הזמן, היעדר מסוכנות והמצב הביטחוני הקשה באזור מגוריו יש לאפשר לו לשאת נשק לצורך הגנה עצמית.

לא הביעה התנגדות

האישה, מצידה, אישרה כי הגבר אכן לא יצר איתה כל קשר מאז התגרשו. לטענתה, עד לפני כשלוש שנים קיבלה הודעות מפרופילים פיקטיביים ברשת הפייסבוק, ולכן הפסיקה להעלות פוסטים. כמו כן היא לא התנגדה לביטול איסור נשיאת הנשק, וגם ביחס לאותם פרופילים פיקטיביים לא טענה כי בעלה לשעבר הוא שעמד מאחוריהם.

יתרה מכך, האישה לא הביעה התנגדות לביטול האיסור, אך ביקשה שבית המשפט יגן על האינטרסים שלה ויחייב את המשיב בחתימה על התחייבות שלא ליצור איתה קשר ישיר או עקיף, ולא יטרידה בשום דרך. ככל שיעשה כן - היא השאירה את העניין לשיקול בית המשפט.

בית המשפט לענייני משפחה בנוף הגליל, בראשות השופט עמי זנאטי, הורה על ביטול צו איסור נשיאת הנשק שהוטל על הגבר, וכעת אין כל טענה למסוכנות לכאורה הנשקפת ממנו כלפי האישה. העובדה שמאז גירושיהם של בני הזוג לפני כעשור לא יצר הגבר עם האישה כל קשר מחזקת, לדברי השופט, את קבלת הבקשה.

עם זאת, הוסיף: "במקרה דנן ביטול איסור נשיאת הנשק על ידי בית המשפט לא יאפשר למשיב לקבל נשק, אלא רק להגיש בקשה, אשר תיבחן על ידי הגורמים האמונים על מתן רישיון נשיאת נשק, וחזקה שאלו יבדקו את התאמתו האישית ואת עמידתו בקריטריונים הנדרשים לקבלת הרישיון, אם בכלל".

נטען כי במהלך השנים שמר הגבר על מרחק מהאישה, וכי לאור היעדר מסוכנות והמצב הביטחוני הקשה באזור מגוריו, יש לאפשר לו לשאת נשק.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר