שוטר פלט כדור ופצע שניים מחבריו: העונש – נזיפה וקנס של 900 שקלים

על פי כתב האישום, המקרה אירע כיומיים-שלושה לאחר שביצע השוטר מטווח ריענון, במהלכו הועברו דגשי בטיחות בנשק • במהלך ניקוי האקדח שלו בעמדת פריקה בתחנת המשטרה, נפלט הכדור ופגע בקיר בטון, וכתוצאה מנתזים שעפו נפצעו השוטרים שהיו יחד עימו במקום • בגזר הדין הודגש כי במקרה זה התרשלותו של השוטר הינה כפולה וצויין כי מתנהל מאבק ארגוני נחוש ובלתי מתפשר בתופעת ההתרשלות בשימוש בכלי נשק

תחנת משטרה (אילוסטרציה). צילום: רונית זילברשטיין

עבירות התרשלות בנשק במשטרה הפכו להיות רעה חולה, כאשר שוטרים פועלים בהיסח הדעת עם הנשק, כך היה גם במקרה של חוקר שבזמן ניקוי הנשק שלו פלט כדור וגרם לפציעתם של שני שוטרים מנתזים. באחרונה בית הדין גזר עליו עונש של נזיפה ו-900 שקלים קנס בלבד.

"עמית נהרג מפליטת כדור: "חיוכו לא יוצא לי מהראש (ארכיון)

על פי כתב האישום, כיומיים-שלושה לאחר שביצע השוטר, חוקר בתחנת מוריה, מטווח ריענון, במהלכו הועברו דגשי בטיחות בנשק, הוא ניגש יחד עם שני שוטרים לעמדת ניקוי נשקים בתחנת המשטרה. בסמוך למקום מותקנת עמדת פריקה כשעליה שלט עליו כתובות הוראות הבטיחות בנשק. השוטרים ניקו את נשקיהם תוך ששוחחו ביניהם.

בסיום, לאחר שהרכיב החוקר את חלקי האקדח והכניס את המחסנית, עבר לניקוי הנשק עם פלנלית, דרך את הנשק ולחץ על ההדק, וכתוצאה מכך נפלט כדור. הכדור שנפלט פגע בקיר בטון, וכתוצאה מנתזים שעפו, נפצעו השוטרים שהיו יחד עימו.

התביעה ציינה כי אירועי פליטת כדור ידועים כחמורים מעצם טבעם בשל הסיכון הטמון בהם לחיי אדם ולשלמות הגוף, וכל שוטר מחויב להקפיד הקפדה יתרה על ביצוע ההנחיות בהתאם לנהלים. לפיכך, מתנהל מאבק ארגוני בתופעת ההתרשלות בשימוש בכלי ירייה, ויש להטיל על השוטר נזיפה ו-2,000 שקלים קנס.

אקדח (אילוסטרציה), צילום: דוברות המשטרה

בגזר הדין הודגש כי במקרה זה התרשלותו של השוטר הינה כפולה וצויין כי מתנהל מאבק ארגוני נחוש ובלתי מתפשר בתופעת ההתרשלות בשימוש בכלי נשק, ולבית הדין תפקיד מרכזי במאבק - הן בהעברת מסרים מתאימים לכלל השוטרים והן ביצירת הרתעה, לבל ייכשלו שוטרים אחרים במעשה דומה, ובכך יש כדי לתרום להצלת חיי אדם ממש.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר