"המשך ההפיכה המשטרית": ביקורת על הצעת לוין למינוי השופט אלרון

עו"ד עמית בכר, ראש לשכת עורכי הדין, התבטא בתקיפות בנושא, וטען: "נקבל רק מינוי לפי השיטה הנהוגה" • עוד הוא הוסיף: "מטרת ההצעה - להמשיך ולקדם את הרס מערכת המשפט ולהשתלט פוליטית על מינוי נשיא בית המשפט העליון" • לדבריו, יש גם כוונה לניצול אירועי השבת השחורה: "ניסיון לשלוט בוועדת החקירה הממלכתית על אסון 7 באוקטובר"

השופט יוסף אלרון (ארכיון). צילום: אורן בן חקון

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד עמית בכר, התבטא היום (חמישי) בתקיפות נגד ההצעה של יריב לוין למנות את השופט אלרון למשרת נשיא העליון: "שר המשפטים, בשיתוף השרה המשיחית סטרוק, מוכיח פעם נוספת שההפיכה המשטרית עודנה בוערת בעצמותיו".

"עם הצעה שערורייתית שמטרתה להמשיך ולקדם את הרס מערכת המשפט, להשתלט פוליטית על מינוי נשיא בית המשפט העליון ובדרך לשלוט בוועדת החקירה הממלכתית על אסון 7 באוקטובר".

"היעד האסטרטגי" של לוין: סיכול המינוי של עמית לנשיא העליון // צילום ארכיון: שמואל בוכריס

הוא המשיך והדגיש בחריפות: "לא נקבל את הצעתו של השר שמונע בבריונות את בחירת נשיא העליון בוועדה לבחירת שופטים ולא נקבל אף תוצאה מלבד בחירתו של השופט יצחק עמית לנשיא בית המשפט העליון בהתאם לשיטת הסניוריטי הנהוגה מקום המדינה. השיטה היחידה שמבטיחה אי-תלות פוליטית של נשיא העליון בשר הממנה ובשלטון".

כזכור, באוגוסט האחרון, התרחש תקדים, כששופט ביהמ"ש העליון יוסף אלרון הודיע לנשיאת העליון חיות כי בכוונתו להעמיד עצמו לבחירת הוועדה לבחירת שופטים לתפקיד נשיא ביהמ"ש העליון. זו הייתה הפעם הראשונה בה שופט מכהן מכריז על מועמדות לתפקיד, חרף מנהג הסניורטי לפיו השופט הוותיק ימונה לנשיא העליון. בכך קרא השופט אלרון תיגר על השופט הוותיק ביותר והמועמד לתפקיד, יצחק עמית.

יריב לוין (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

בעקבות כך, הודיעה הנשיאה חיות כי השופט אלרון לא יוכל לשבת בהרכב השופטים אשר דן בעתירה הדורשת את כינוסה המיידי של הוועדה לבחירת שופטים "עקב הימנעות שנוצרה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר