מאסר בפועל וקנס כספי הוטלו על התושב שהסית נגד היועמ"ש והילל את יגאל עמיר

העונש נגזר על בנימין אדרי, בן 64, בגין ארבע עבירות של הסתה לאלימות • במסגרת פעילותו ברשתות החברתיות בשנת 2020, בתקופה בה חלו הפגנות נגד רה"מ נתניהו, הוא פרסם תמונות של היועמ"ש לשעבר, אביחי מנדלבליט, ופרקליט המדינה לשעבר, עו"ד שי ניצן, וכתב: "במדינה אחרת היו מוציאים אותם להורג" • על הרוצח יגאל עמיר כתב: "מלך ישראל, הציל את המדינה"

פרקליט המדינה לשעבר, עו"ד שי ניצן והיועמ"ש לשעבר, עו"ד אביחי מנדלבליט. צילום: אורן בן חקון

הסתה ופגיעה בערכים חברתיים: חמישה חודשי מאסר בפועל, חצי שנת מאסר על תנאי וקנס של אלפיים שקלים נגזרו היום (ראשון) על תושב פתח תקווה, שפרסם פוסטים מסיתים נגד היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, עו"ד אביחי מנדלבליט, ונגד עו"ד שי ניצן. הוא אף הילל בהם את הרוצח יגאל עמיר.

בית המשפט בפתח תקוה, צילום: ללא

בנימין אדרי, בן 64, הורשע בבית משפט השלום בפתח תקווה בארבע עבירות של הסתה לאלימות בעקבות הפוסטים שפרסם ברשת ב-2020. הפרסומים פרי עטו הועלו בצל ההפגנות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, אשר קראו לו להתפטר. באחד הפוסטים הוא פרסם תמונות של היועמ"ש לשעבר, עו"ד אביחי מנדלבליט, של פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן ושל חבר הכנסת יואב סגלוביץ', ששימש בעברו כראש אגף החקירות במשטרה, ועליהם איורים של סכינים ומזרקים. לצד התמונות, כתב אדרי: "במדינה אחרת היו מוציאים אותם להורג, חבל שאנחנו לא במדינה אחרת".

הרוצח יגאל עמיר, צילום: גלית שבת

בפרסום אחר הוא מיקם תמונה של יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, וכתב: "חבל שאין לנו עוד אחד כמוהו. גבר, מלך ישראל. הציל את המדינה". לא זו בלבד, בפרסום אחר הוא העלה תמונה בה נראים אזרחים שאליהם מכוונים כלי נשק. לצד האיור הוא כתב: "זה מה שאנחנו נעשה לשמאלנים ברגע האמת. אני אהנה מזה".

השופט עודד מורנו קבע בגזר הדין: "הנאשם פגע בערכים חברתיים, ובהם שיח חברתי תקין בין אוכלוסיות שונות, ופגע באיזון אשר צריך להישמר בשיח על אופיו ופועלו של המשטר הדמורקטי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר