"עלינו להכריז: עד כאן": בג"ץ דחה את העתירה נגד מינוי בן גביר לשר לביטחון לאומי

למרות דחיית בקשת העותרים, השופט יצחק עמית מתח ביקורת חריפה על השר: "אמירותיו של בן גביר קשות ואינן צריכות להישמע מפי נבחר ציבור. התנהלותו אינה הולמת שר בישראל" • סולברג: "הגיע העת לעצור את האקטיביזם של עילת הסבירות"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. צילום: אורן בן חקון

בג"ץ דחה היום (רביעי) את העתירה נגד מינוי בן גביר לשר לביטחון לאומי. למרות דחיית בקשת העותרים, השופט יצחק עמית מתח ביקורת חריפה על בן גביר: "אמירותיו של בן גביר קשות ואינן צריכות להישמע מפי נבחר ציבור. התנהלותו אינה הולמת שר בישראל".

בן גביר: "לא כל ערביי ישראל תומכי חמאס, אבל יש מתוכם תומכי חמאס" // ערוץ הכנסת

השופט סולברג: " גם חסידיה האדוקים ביותר של עילת הסבירות, מסכימים כי הפעלתה לגבי מינויים ופיטורם של שרי ממשלה – רחוקה מלהיות מובנת מאליה. משהונחה לפִתחנו עתירה המבקשת להפעיל את עילת הסבירות כדי להורות לראש הממשלה לפטר שר משרי הממשלה, הרי ראויה לשמש כתקדים מרענן. עלינו לתחום את גבולותיה של עילת הסבירות, ולהכריז: עד כאן. גם אם ב-40 השנים האחרונות, ספינת המשפט הישראלי מפליגה, בשיטתיות ובעקביות, לעבר הקוטב 'האקטיביסטי', הרי שאין זה מן הנמנע להסיט את מסלולה של הספינה, טיפין טיפין, גם לכיוון שונה, שמרני יותר, מבלי צורך ב'מהפכה'. דחיית עתירה כמו זו שלפנינו, עשויה להיות צעד ראשון בכיוון הנכון".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר