"חלום בלהות של כל אזרח": הוגש כתב אישום נגד דניאל מרגושין - החשוד ברצח התיירת במרכז תל אביב

פרקליטות המדינה הגישה כתב אישום נגד תושב העיר בן ה-33 בגין רצח אילנה אזגדיאן • לאחר הרצח, מרגושין הצית את גופתה ואת הדירה וניסה לתקוף שוטרים • מכתב האישום עולה כי מרגושין נכנס לדירתה של המנוחה בזמן שישנה, דקר אותה 31 פעמים • כתב האישום מייחס למרגושין עבירות של רצח בנסיבות מחמירות, ניסיון רצח, הצתה ושיבוש הליכי משפט

כתב אישום (אילוסטרציה). צילום: יהושוע יוסף

הפרקליטות הגישה היום (חמישי) כתב אישום נגד דניאל מרגושין בן ה-33, החשוד ברצח התיירת אילנה אזגדיאן ובשריפת הדירה בה גרה בתל אביב. בנוסף מואשם מרגושין בהצתת הגופה ובניסיון לתקוף שוטרים שביקשו לעצור אותו בירושלים.

תיעוד רגעי ההסתערות של החשוד עם סכין לעבר בלשי המשטרה ונטרולו בירושלים // דוברות המשטרה

לפי האישום, מרגושין הכיר את אזגדיאן, נכנס מהמרפסת שלה לדירה בזמן שהיא ישנה - ודקר אותה 31 פעמים. לאחר מכן, הצית את הדירה ונסע להתפלל בכותל. עוד צוין בכתב האישום כי מרגושין הכיר את אזגדיאן באתר אינטרנט, וקיבל ממנה שירותי מין בתשלום.

התנהלות מתועבת

מכתב האישום עולה כי מרגושין, שכאמור הכיר את המנוחה טרם הרצח וידע היכן היא מתגוררת, החליט לגרום למותה. הוא בירר מה הן דרכי הגישה לתוך דירתה איתר גישה למרפסת מגג בניין סמוך ובשעה 01:53 לערך, נכנס לדירתה דרך דלת המרפסת שלא הייתה נעולה, בזמן שהמנוחה ישנה.

בשלב זה, כך עולה מכתב האישום, ניגש מרגושין למיטת המנוחה והחל לדקור אותה באמצעות סכין. המנוחה, שהתעוררה משנתה, ניסתה להתגונן מפני ולהאבק, אך הוא המשיך לדקור אותה יותר מ-31 דקירות, מרביתן בצווארה ובפניה.

אישה נספתה בשריפה בדירה בלב ת"א

סמוך לשעה 6:00 בבוקר, לאחר ששהה כל הלילה בבית המנוחה, מרגושין הצית את הדירה באמצעות חומר דליק, בסלון הבית וכן בחדר השינה, ובנוסף גם הצית את גופתה של אזגדיאן.

לאחר ששרף את הדירה, נסע מרגושין לירושלים להתפלל בכותל. בשעה 17:30 לערך, סמוך לבנייני האומה בירושלים הוא זוהה על ידי מספר שוטרים, שביקשו לעצור אותו. בתגובה, שלף מרגושין סכין, הניף אותה כלפי מעלה, והחל לרוץ לכיוון אחד השוטרים בכוונה לדקור אותו. הוא נורה פעמיים.

אכזריות מסוכנת

ביחס למסוכנותו של מרגושין, צויין בבקשת המעצר כי "תקצר היריעה מלתאר את מסוכנותו הרבה, כפי שעולה ממעשיו, המהווים למעשה את חלום הבלהות של כל אזרח, ההולך לישון בביתו, ובאישון לילה נכנס אדם ושוחט אותו באכזריות רבה, בעשרות דקירות סכין, ללא כל התגרות".

זירת הרצח ברחוב דיזנגוף, צילום: ללא

"לאחר הרצח טשטש המשיב את התנהלותו המתועבת, הכל על מנת לשבש חקירה עתידית, והצית את המנוחה ואת דירתה, תוך שהוא מותיר בתוך דירתה את גופתה המתבוססת בדם ואת בעלי החיים שטיפלה בהם".

כתב האישום מייחס למרגושין עבירות של רצח בנסיבות מחמירות, ניסיון רצח, הצתה ושיבוש הליכי משפט.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר