צביעות במיטבה: חברי פרלמנט ערבים ואיראנים נטו את נאום הח"כ וקראו "רוצחים"

חבר הכנסת דן אילוז נאם באולם מליאת האיגוד הבין פרלמנטרי ותקף את הרשות הפלשתינית • “איך היא מעיזה להטיף לנו על הפרות חוק בין לאומיות? זאת אותה הרשות שמשלמת לטרוריסטים לרצוח יהודים חפים מפשע", טען • בזמן נאומו, לקול מחיאות כפיים ותמיכה של משלחות מוסלמיות שונות שנכחו באולם, עשרות נציגי מדינות ערב נטשו את האולם תוך קריאות "רוצחים" לעבר משלחת הכנסת

מהומה באולם בזמן דברי חבר הכנסת: חברי פרלמנט ממדינות ערב צעקו "רוצחים" ועזבו את האולם // דוברות הכנסת

מהומה באולם בזמן דברי חבר הכנסת: הוועדה לענייני המזרח התיכון של האיגוד הבין פרלמנטרי (IPU), דנה הערב (שלישי) במצב הנוכחי בעזה ובלבנון. על רקע מחלוקות ועמדות מנוגדות, התפתח עימות בין יו"ר משלחת הכנסת, ח"כ דן אילוז, לבין נציגים מהרשות הפלשתינית, טורקיה, עירק וירדן.

מהומה באולם בזמן דברי חבר הכנסת: חברי פרלמנט ממדינות ערב צעקו "רוצחים" ועזבו את האולם // דוברות הכנסת

עשרות חברי פרלמנט ממדינות ערב ואיראן נטשו ברעש את האולם בזמן דברי חבר הכנסת דן אילוז, אשר זעק לעברם: “איך הרשות הפלשתינית מעיזה להטיף לנו על הפרות חוק בין לאומיות? זאת אותה הרשות שמשלמת לטרוריסטים לרצוח יהודים חפים מפשע ושוטפת את מוחות תלמידי בתי הספר לשנוא ולהרוג. חבריה סירבו לגנות את טבח 7 באוקטובר, כאשר חמאס טבח יותר מ-1,200 ישראלים, כולל תינוקות. הרשות הפלשתינית לא רוצה שלום, היא רוצה למחוק את ישראל".

ח"כ דן אילוז (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

בעת עזיבת האולם נשמעו קריאות "רוצחים", לעבר משלחת הכנסת, הכוללת את ראש המשלחת ח"כ דן אילוז, חברי הכנסת צגה מלקו ואלעזר שטרן ומזכיר הכנסת דן מרזוק. במהלך דיוני האיגוד הבין-פרלמנטרי (IPU), בו מיוצגים 195 פרלמנטים מכל רחבי העולם , מתוכננת הצבעה על סעיף חירום שהוגש על ידי הפלשתינים יחד עם מדינות ערב (בהן לבנון, סוריה, ירדן ומצרים).

מחבלים שחדרו לשדרות על טנדר ב-7 באוקטובר (ארכיון), צילום: שימוש לפי סעיף 27א'

הסעיף דורש כי ישראל תיסוג תוך שנה מכלל שטחי הרשות הפלשתינית, כולל מזרח ירושלים וכי על הכנסת יהיה לדווח מדי חודש על התקדמות ביצוע ההחלטה. עוד נכתב בסעיף החירום: "הכנסת אחראית ושותפה מרכזית להפרות חוק בין לאומיות, ובמידה ולא תקיים את ההחלטות יינקטו סנקציות נגדה".

משלחת הכנסת, בה חברים ח"כים מהקואליציה (דן אילוז וצגה מלקו מהליכוד) ומהאופוזיציה (אלעזר שטרן מיש עתיד), פועלת יחד על מנת לסכל את המהלך. ההצבעות יתקיימו בהמשך הערב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר