פרס נובל לשלום: מזכ"ל האו"ם וארגון אונר"א מועמדים

ראש הארגון שבזמן כהונתו פרצה המלחמה באוקראינה ועימות כולל במזרח התיכון מועמד לפרס על שמירת השלום בעולם לצד ארגון שעובדיו השתתפו מעשי טבח וחטיפה • גם בית הדין הבינלאומי בהאג בין המועמדים לפרס היוקרתי

מזכ"ל האו"ם גוטרש. צילום: Getty Images

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, סוכנות אונר"א ובית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, כולם מועמדים לפרס נובל לשלום היוקרתי, כך גילתה היום  (חמישי) סוכנות הידיעות רויטרס.

על פי הדיווח, שני הארגונים והדיפלומט הוותיק, מהווים פייבוריטים במרוץ לפרס, שנועד להוקיר את אלו שקידמו שלום, ביטחון והגנה על חסרי ישע, כך אמרו לסוכנות הידיעות מומחים המקורבים לתהליך.

פשיטה על מתחם אונר"א: הכוחות מצאו רחפנים, רקטות, מקלעים ועוד // דובר צה"ל

אנטוניו גוטרש נכנס לתפקידו כמזכ"ל האו"ם בשנת 2017 לאחר שבעבר שימש כראש ממשלת פורטוגל וכנשיא האינטרנציונל הסוציאליסטי. מאז נכנס לתפקיד פלשה רוסיה לאוקראינה כשהיא מבצעת במדינה זוועות רבות מספור, פרצו מלחמות אזרחים הרסניות במיאנמר, סודן ואתיופיה והמזרח התיכון נמצא במצב של עימות חסר תקדים שגבה את חייהם של עשרות אלפי בני אדם.

גוטרש נתפס בישראל כמי שמצדד בפלשתינים ואף הוכרז השבוע על ידי שר החוץ ישראל כץ כ"פרסונה נון גרטה", אישיות לא רצויה, בשטחיה של מדינת ישראל, לאחר שסרב לגנות את התוקפנות האיראנית לאחר מתקפת הטילים על ישראל מוקדם יותר השבוע.

לוחמי צה"ל במטה אונר"א בעזה (ארכיון), צילום: רויטרס

עם זאת, ארגון אונר"א מועמד בעייתי הרבה יותר לתפקיד מאשר מזכ"ל האו"ם. במהלך שנת הלחימה ברצועת עזה נחשפה פעם אחר פעם רמת החדירה של ארגון הטרור חמאס לסוכנות של האו"ם ואף הארגון עצמו הודה כי עובדיו, בהם בכירים, השתתפו במעשי הטבח ב-7 באוקטובר ובחטיפת אזרחים ישראלים. בתי הספר של הארגון ומערכות האספקה שלו נחטפו על ידי ארגון חמאס והארגון אף הקים בסיס מחשוב ושרתים מתחת למטה אונר"א בעיר עזה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר