המגעים להפסקת אש זמנית: ספקנות בישראל לגבי סיכויי המהלך

נתניהו אישר לשר דרמר לקדם את המאמץ שמובילות ארה"ב וצרפת • עם זאת, ההערכה היא שאין היתכנות גבוהה להשלמת המהלך • סירוב של נסראללה, יעניק לישראל לגיטמציה להעמקת הפעולה

נתניהו, ביידן ונסראללה. צילום: אי.פי, עמית שאבי

גורם מדיני אמר היום (רביעי) ל"ישראל היום" כי ארה"ב וצרפת פועלות לקדם הצעות דיפלומטיות שונות לעצירת ההסלמה בין ישראל לחיזבאללה. עם זאת, לא ברור מהם סיכויי היוזמה בשלב זה. דיפלומט מערבי המעורה במגעים אישר ל"ישראל היום" כי זו אכן תמונת המצב.

תקיפות צה"ל בלבנון, היום, צילום: Hussein Malla

נתניהו עדכן שרים כי הוא נתן אור ירוק לשר רון דרמר למגעים להפסקת אש זמנית כדי לעשות מו״מ שלא תחת אש על נסיגת חיזבאללה. אך מאוחר יותר היום נתניהו אמר בהתיעצות ביטחונית עם שרים כי ״משא ומתן יהיה אך ורק תחת אש, ממשיכים להכות את חיזבאללה באש בכל הכח״.

בכל מקרה, ההערכה בירושלים היא כי אין לכך הרבה סיכוי כאמור, אך ישראל מוכנה להסדר וגם גורפת בהסכמתה לגיטימציה אם נסראללה יסרב.

הרמטכ"ל הרצי הלוי ובנימין נתניהו (ארכיון), צילום: מעיין טואף/לע״מ

במקביל למגעים, ישנן ההצהרות על התקדמות ההיערכות לכניסה קרקעית ללבנון, גם של הרמטכ"ל וכן גיוס שתי חטיבות מילואים לטובת המשימה. הקבינט צפוי להתכנס הערב בהתראה קצרה, רגע לפני נסיעת ראש הממשלה בנימין נתניהו לעצרת האו"ם הלילה.

גורם מדיני טוען כי ״ישראל עומדת על יישום החלטה 1701, לא תתפשר עליה וגם לא תסכים להפסקת אש זמנית״. בתוך כך, ל"ישראל היום" נודע כי גם האו״ם מעורב במאמצים להגיע להפסקת אש. ואולם בישראל מבהירים כי לפחות בימים הקרובים אין סיכוי להגיע אליה.

"חיזבאללה פתוח לכל הסדר שיכלול את עזה ואת לבנון"

רשת "סקיי ניוז" בערבית דיווחה כי השליח האמריקני עמוס הוכשטיין הוא זה שינהל את המשא ומתן להשגת הסכם כולל בין ישראל ללבנון. מקורות מסרו לרשת כי הטיוטה לצמצום ההסלמה, כוללת הפסקת אש לתקופה של ארבעה שבועות. עוד נטען כי מדובר ביוזמה של יו"ר הפרלמנט הלבנוני נביה ברי.

בכיר לבנוני ומקור המכיר את אופן החשיבה של חיזבאללה, אמרו ל"רויטרס" כי ארגון הטרור "פתוח לכל הסדר שיכלול את עזה ואת לבנון". באופן רשמי, נסראללה אומר שברגע שתהיה הפסקת אש בעזה הוא יהיה מוכן להפסקת אש בלבנון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי, אמש בקריה בתל-אביב., צילום: עמוס בן גרשום

נתניהו: "לא יכול לפרט את כל מה שאנחנו עושים"

לקראת ישיבת הקבינט הערב אמר ראש הממשלה נתניהו כי ״אני לא יכול לפרט את כל מה שאנחנו עושים, אבל אני יכול להגיד לכם דבר אחד: אנחנו נחושים להחזיר את תושבינו בצפון בבטחה לבתיהם. אנחנו מנחיתים על חיזבאללה מכות שהוא לא דמיין. אנחנו עושים זאת בעוצמה, אנחנו עושים זאת בתחבולה. דבר אחד אני מבטיח לכם - אנחנו לא ננוח עד שהם יחזרו הביתה״.

השתתפו בהכנת הידיעה: אריאל כהנא, אמיר אטינגר, שחר קליימן ושירית אביטן כהן, לילך שובל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר