הקבינט החליט לכלול את השבת תושבי הצפון לבתיהם כאחת ממטרות המלחמה

מדובר בהחלטה שמקדם ראש הממשלה נתניהו, בעקבות לחץ בנושא מצד הציבור, אך בעיקר לחץ פוליטי מצד שר הביטחון גלנט והשרים לשעבר בקבינט המלחמה, גנץ ואיזנקוט • הכנסת המטרה החדשה לסעיף מטרות המלחמה כעת מאותתת על כוונתה של ישראל לטיפול משמעותי באיום שמציב חיזבאללה אחרי 11 חודשים של לחימה

הקבינט המדיני-ביטחוני (ארכיון). צילום: אריאל חרמוני

הקבינט המדיני-ביטחוני עדכן הלילה (בין שני לשלישי) את מטרות המלחמה, כך שיכללו את הסעיף הבא: השבת תושבי הצפון לבתיהם בבטחה.

מדובר בהחלטה שמקדם ראש הממשלה נתניהו, גם בעקבות לחץ ציבורי בנושא, אך בעיקר לחץ פוליטי מצד שר הביטחון יואב גלנט והשרים לשעבר בקבינט המלחמה, בני גנץ וגדיאיזנקוט.

שריפת שטח פתוח באזור רוויה בצפון הגולן כתוצאה ממטח טילים מלבנון // כב"ה צפון

הכנסת המטרה החדשה לסעיף מטרות המלחמה כעת מאותתת על כוונתה של ישראל לטיפול משמעותי באיום שמציב חיזבאללה אחרי 11 חודשים של לחימה. עד כה בחר נתניהו למקד מאמצים מדיניים וצבאיים ברצועת עזה, בעוד הצפון הוכרז כזירה משנית, בעיקר בשל הצורך בכוחות צבא רבים ותחמושת.

כעת, עם סיום החלק העצים בלחימה ברצועה, נראה שמפת האיומים דורשת טיפול מחודש וארגון של סדרי העדיפויות של מדינת ישראל. הכנסת הסעיף החדש עשויה להוביל לשינוי משמעותי בגישה הישראלית כלפי האיומים מצפון ודרום, תוך הבנה כי היערכות מחודשת נדרשת לאור ההתפתחויות האחרונות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר