בגלל דרישה חדשה של חמאס: ביידן דחה את מועד הצגת ״ההזדמנות האחרונה״

ב"וושינגטון פוסט" דיווחו על דרישה חדשה של חמאס בנושא זהות האסירים שישראל תשחרר במסגרת עסקה • עוד מעריכים בעיתון האמריקני כי הסיכויים של ביידן לסיים את המלחמה ולהחזיר את החטופים לפני תום כהונתו רחוקים מתמיד • גורמים בכירים בממשל מודאגים מכך שלא ישראל ולא חמאס רוצים באמת להגיע להסכם

הפגנות למען שחרור חטופים בחיפה // מחאת העם חיפה

המאמצים המתמשכים של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן להשגת הסכם הפסקת אש ושחרור חטופים בין ישראל לחמאס נתקלו שוב במכשול בימים האחרונים. ב״וושינגטון פוסט״, גורמים אמריקנים דיווחו הערב (שבת) כי תוכניתם להציג לשני הצדדים הצעת "טייק איט אור ליביט" נדחתה לזמן בלתי ידוע.

המכשול האחרון הוא דרישה חדשה ופתאומית של חמאס בנוגע לזהות האסירים שישראל תשחרר - ממחיש את התהליך המתסכל והמייגע שהעסיק בכירים אמריקנים, ואת ביידן עצמו, במשך תשעה חודשים. במספר הזדמנויות לאחרונה האמינו ארה"ב, קטאר ומצרים כי ההסכם בהישג יד, רק כדי שישראל או חמאס יסכלו את השיחות בדרישות חדשות שהחזירו את המשא ומתן שבועות או חודשים לאחור.

 
11 חודשים בדיוק ל-7 באוקטובר. המונים בהפגנות למען החטופים, צילום: אי.אף.פי

לפי ״וושינגטון פוסט״, הסיכויים של ביידן לסיים את המלחמה בת 11 החודשים בעזה ולהחזיר את החטופים הנותרים לפני תום כהונתו נראים רחוקים מתמיד. גורמים בכירים בממשל מודאגים מכך שלא ישראל ולא חמאס רוצים באמת להגיע להסכם.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, צילום: אי.פי.אי

מוקדם יותר השבוע, בזמן שמתווכים אמריקנים, קטרים ומצרים עבדו על הפרטים הסופיים של "הצעת גישור" שנועדה ליישב את חילוקי הדעות הנותרים בין שני הצדדים, חמאס הציג דרישה חדשה שהרחיקה לעת עתה את ההסכם עוד יותר, כך לדברי בכיר בממשל האמריקני.

השאלה הגדולה והמטרידה ביותר המרחפת מעל השיחות היא כמה מתוך כ-100 החטופים בעזה עדיין בחיים. גורמים אמריקנים סבורים כי כמה מתוך שבעת החטופים האמריקנים הנותרים בעזה עדיין בחיים ויכולים להשתחרר בשלב הראשון של עסקה בת שלושה חלקים, יחד עם "מספר משמעותי" של חטופים חיים אחרים.  

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר