"שובר לב לשמוע את סיפורי העקורים": תושבי הצפון נפגשו עם חברי קונגרס

שגריר ישראל בארה״ב לשעבר מייקל אורן מוביל משלחת של תושבי הצפון לוושינטון. המשלחת נפגשת עם חברי קונגרס ועם אנשיו של הנשיא ביידן. ״המצב בצפון מסלים, מעל 200 טילים נורו רק הבוקר''

חברי המשלחת בגבעת הקפיטול. צילום: Israel Advocacy Group

שגריר ישראל בארה״ב לשעבר ד''ר מייקל אורן יזם הוצאת משלחת ראשונה של תושבים מהגליל למפגשים עם חברי קונגרס אמריקנים, במטרה לספר בוושינגטון על המצב הכאוטי בגבול הצפון.

בין השאר נפגשו חברי המשלחת עם חברי הקונגרס טד קרוז, ריצ׳י טורס, בראד שניידר, קתי מקמיריס-רוג'רס, טד לו ויואן ססיקמני.

חברי המשלחת הינם תושבי הצפון המפונים מבתיהם, שהגיעו לוושינגטון ביוזמת לשעבר אורן העומד בראש עמותת Israel Advocacy Group. המשלחת מתארת בגוף ראשון את החוויות האישיות והמצב הקשה של המשפחות המפונות מבתיהן מזה שמונה חודשים, ומספרת על הסבל הגובר של תושבי האזור, עקב המלחמה בצפון אל מול החיזבאללה. מצב שאינו מוכר כלל בקרב בעלי השפעה ומקבלי החלטות בוושינגטון והנושא לא זוכה ליחס בתקשורת הבינלאומית.

חברי המשלחת בוושינגטון, צילום: Israel Advocacy Group

לכן החליט שגריר ישראל בארה"ב לשעבר, ד"ר מייקל אורן, ליזום הגעת משלחת של התושבים שנפגעו מהמלחמה, להיפגש עם אישים בכירים במטרה להבליט את מצוקתם של תושבי הצפון. אורן אמר כי ״רק הבוקר מעל 200 טילים ורקטות נורו על יישובי הצפון. כבר שמונה חודשים שהתושבים עקורים מבתיהם, זה מצב בלתי נסבל, פרנסתם, בתים, לולים, שטחי חקלאות ומטעי פרי עולים באש ואין אופק לסיום המלחמה הקשה. החלטתי להביא לוושינגטון משלחת שתדגיש בפני חברי הקונגרס את המחיר הכבד בעקבות הירי הבלתי פוסק של חיזבאללה לישראל וכן כדי להרחיב את הלגיטימציה של ישראל אל מול חיזבאללה בגבול הצפון''.

''הופתעתי לראות כי בארה"ב ובעולם לא מכירים כלל את הלחימה בצפון והקשיים הרבים שחווים תושבי הצפון. מדובר בחזית נוספת בה ישראל נלחמת לצד החזית בעזה. כולי תקווה כי משלחת זו תגרום לחברי הקונגרס להבין אותם ולסייע במתן לגיטימציה עולמית ליום שבו ישראל תחליט לתקוף בלבנון״, הוסיף אורן.

חבר הקונגרס טד לו שנפגש עם חברי המשלחת והאזין לסיפוריהם אמר: ״היה שובר לב לשמוע את סיפורי העקורים הישראלים מגבול הצפון. אני קורא לחיזבאללה להפסיק לאלתר את ירי הרקטות לשטח ישראל, ואם החיזבאללה לא יעשה כך, הוא יישא בתוצאות מאד קשות".

חברי המשלחת יפגשו הערב עם נציגים של הנשיא ביידן בבית הלבן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר