שר החינוך יואב קיש: "האוצר חוסך 20 מיליון שקלים על יום שביתה ותשלום למורים"

במהלך תדרוך שערך, אמר קיש על יו"ר ארגון המורים רן ארז: "הוא מנותק ולא מבין את מצב המורים ומערכת החינוך אחרי שנה קשה ואמצע מלחמה" • ארז בתגובה: "סמוטריץ׳ וקיש משכו את המו״מ קרוב לשלוש שנים ולא עמדו בסיכומים שנקבעו"

"החלטתי מממשת עמדה ערכית" יואב קיש. צילום: אורן בן חקון

 שר החינוך יואב קיש ערך תדרוך לכתבים על רקע השביתה שמתקיימת במערכת החינוך בימים אלו. 

במהלכו, קיש אמר: "אני ביקשתי את הזום אחרי שמעתי את רן ארז אומר שמבחינתו שביתה חודשיים וחופש מתארך זה לא סוף העולם. הוא מנותק ולא מבין את מצב המורים ומערכת החינוך אחרי שנה קשה ואמצע מלחמה. זה מראה לי שאנחנו בבעיה כי כרגע רן מחזיק את המושכות וגורם לנזק מתמשך".

עוד הוסיף: "השביתה היא לא על כסף, ברור לכולם תוספת של 2,000 שקלים ושעה פרונטאלית. על זה אפשר להסתדר ולא לצאת לשביתה. השביתה של רן היא על אגו, לא על חוזים אישיים. רצה להראות שהוא מביא את כולם לשביתה. 6% חוזים אישיים קיים במשק, זה לא כלי שיגע בעבודה המאורגנת".

יו"ר ארגון המורים, רן ארז. נחוש להמשיך במאבק מול משרד האוצר והחינוך, צילום: קוקו

"לצערי הוא נתלה בחוזים איישים עושה נזק. המורים נפגעים, אני רואה שאם רן יוביל אותם לשביתה פראית הם לא יקבלו שכר לפני החג. יותר ויותר מורים הבינו שזה לא הולך להיות יום יומיים ואני מקבל הודעות על המשכורות. הסיפור של קרן התשלומים שלו שמכסה את הנזק למוירים זה לא רציני, זה מכסה חצי יום. רק מקרי קיצון. המסה הגדולה של המורים לא תקבל פיצוי וזה כואב לי.

"לפני יומים היתה ישיבה ארוכה ולא הצליחו למצוא פתרון לחוזים האישיים ואתמול היתה פגישה קצרה ורן ארז לקחת הכל אחורה. אני מוצדאג כי הוא לוקח אותנו לשביתה ארוכה. לא אכפת לו מהנזק למורים לא אכפת לו שלא יקבלו שכר. אני רוצה שזה ישוקף".

"היום לא היה מו"מ ולא נקבע למחר. אני חושש שזו תהיה שביתה ארוכה. החל מיום ראשון נפעיל מסגרות חוסן. על המסגרות: זה ירד משדכר המורים, האוצר חוסך 20 מיליון שקלים על יום שביתה ותשלום למורים. הכסף הזה ישמש למסגורת".

"ראש הממשלה לא רואה צורך להתערב"

קיש נשאל למה ראש הממשלה לא מתערב: "הוא מעודכן כל הזמן, גם הוא בעניין הזה לא מוכן לוותר על התקדמות המערכת, אי אפשר להישאר בשנות התשעים. ראש הממשלה לא רואה צורך להתערב אני בטוח שאם אצטרך עזרתו בנושאים כלכליים הוא יתערב".

תגובת רן ארז: "הפוסל המומו פוסל. קיש עושה מעשה זימרי ומבקש שכר כפנחס, קרי עושה מעשה פסול ואסור אבל רוצה שכר של מעשה חסד. ארגון המורים פתח בשביתה כדי להגיע להסכם ולא על מנת לשבות. השביתה היא אמצעי ולא מטרה ומי שהביא אותנו לשביתה אלה סמוטריץ׳ וקיש, שמשכו את המו״מ קרוב לשלוש שנים ולא עמדו בסיכומים איתם שנקבעו בלחיצת יד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר