השביתה בתיכונים: תמו השיחות ללא פריצת דרך - הלימודים לא יתקיימו גם מחר

תמה פגישתם של יו"ר ארגון המורים רן ארז עם נציגי האוצר והחינך - ללא הבנות • גורם במו"מ על יו"ר ארגון המורים: "פניו לשביתה ארוכה ממניעים לא ברורים"

יו"ר ארגון המורים רן ארז, שר החינוך יואב קיש, שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. צילום: יונתן זיגלר, אורן בן חקון, קוקו

גם מחר - שביתה בתיכונים: לפני זמן קצר (שלישי) תמה פגישתם של יו"ר ארגון המורים רן ארז עם נציגי משרד האוצר ומשרד החינוך. הפגישה לא הניבה פריצת דרך, ובכך מסתמן, גם מחר לא יתקיימו לימודים בתיכונים.

רן ארז, יו"ר ארגון כבר הודיע כי הוא מתכוון לשבות עד שיתמלאו דרישותיו, גם אם מדובר בשביתה ארוכה. נזכיר כי בעבר הוא השבית את הלימודים לחודשיים.  גורם במשא ומתן אמר הבוקר על רן ארז: "רן לא בקטע של פשרות ופניו לשביתה ארוכה ממניעים לא ברורים".

כיתה (אילוסטרציה), צילום: דוד כהן - ג'יני

אירועי הימים האחרונים, רציחתם של שישה חטופים ההפגנות והשבתת המשק דחקו עוד יותר את השביתה בתיכונים לסדר היום הציבורי, והתיכוניסטים משלמים את המחיר.

עם זאת צריך להבין כי אין לו אשראי בלתי מוגבל שכן המורים לא מקבלים תשלום על השביתה וחלקם שוברים את השהיתה ומגיעים לעבודה.

"פניו לשביתה ממניעים לא ברורים". ארז, צילום: אורן בן חקון

בין הצדדים יש מספר נקודות מחלןקת עיקריות. רן ארז טען כי אין כל מתווה "חדש" וכי מדובר בנסיגה חמורה מהמתווה הפוגעני "הישן". לדבריו ההצעה של שר החינוך מביאה לכך שהמורים יקבלו 2,000 שקלים נוספים בכל חודש, רק בעוד 3 שנים וגם לא רטרואקטיבית. לדבריו. הנושא השני עליו יש מחלוקת הוא מורים "טאלנטים" משרד החינוך ומשרד האוצר מבקשים כי 6% מהמורים בתיכונים יועסקו בחוזים אישיים.

משרד החינוך, צילום: אורן בן חקון

יוכלו להביא אותם מחוץ למערכת החינוך בטענה כי זה ישפר את איכות ההוראה ויגרום למורים "בינוניים" להיות מורים טובים יותר שכן הם יראשו שיש גמול למורים מצטיינים. רן ארז מתנגד לזה באופן נחרץ וטוען כי זה יפריט את מערכת החינוך וכי מורים טובים בפריפריה יגיעו לעבוד ברשויות מקומיות אמידות שיוכלו לשלם יותר כסף. יש לצין כי במסגרת ההסכם שחתמה יפה בן דויד מהסתדרות המורים (גני ילדים, יסודי, חטיבות ביניים) הוסכם על העסקה של מורים בחוזים אישיים.

נושא נוסף במחלוקת הוא נושא "השקט התעשייתי" כלומר, כלומר כמה זמן ארגון המורים לא יוכל לשבות, במשרד האוצר דורשים שקט כזה עד שנת 2028. לטענתם רן ארז מתנגד לזה ורוצה את היכולת לשבות על כל נושא שלא סוכם עליו בהסכם. עוד טוענים באוצר כי לארז יש דרישות כלכליות מופלגות, זאת כל אף שמסגרת התקציב של ההסכם סוכמה עוד לפני המלחמה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר