השר במשרד החינוך חיים ביטון . צילום: יונתן זינדל/פלאש90

השר החרדי במשרד החינוך: יומיים אחרי שפרצה המלחמה באוצר העלימו לנו את הכסף

השר ביטון התייחס בראיון לתקציבי המוסדות החרדיים: "הסמינרים קיבלו תקציבים גבוהים וגם שיעורי תורה מתוקצבים, הסיבה שלא מספרים על זה – כי אנחנו מפחדים שגם זה יילקח"

[object Object]

"יומיים אחרי פרוץ המלחמה, נכנסו באגף התקציבים לכל כספי ההסכמים הקואליציוניים והעלימו את הכול", כך תקף הבוקר (חמישי) השר החרדי במשרד החינוך, חיים ביטון, את פקידי האוצר. "יש שני ריבונים במדינה – משרד המשפטים, היועמ"שית, ואגף התקציבים במשרד האוצר", הוא הוסיף.

ביטון התייחס גם לנושא "אופק חדש" שבו הוא מעורב כשר במשרד החינוך: "ההבדל בין אופק חדש למה שהיה עד כה זה ארבעים אחוז. זה הבדל גדול מאוד. אופק חדש אושרה וגם בוצעה. חודש לפני המלחמה קיבלו אלפי מורים את כספי אופק חדש.

"בהתחלה לא היה עם מי לדבר. ראש הממשלה היה לגמרי בתוך המלחמה. עכשיו לאט לאט מתחילים לדבר. יכול להיות כבר מחר בבוקר אופק חדש, אבל הם מנצלים את אווירת ההסתה נגדנו. עד כה הגענו להסכמות עם רוב המערכת וזה מחכה לאישור משרד המשפטים. ייתכן שהם יערימו קשיים כי הם רוצים לפרק את הממשלה ובגלל זה הם מכים בנו שוב ושוב".

על הסנקציות איתן הציבור החרדי מתמודד הוא אמר: "אני מתוסכל לא פחות מכם. אני חי את המצב. יש כאן אבסורד, מצד אחד אנחנו חלק ממשלת ימין על מלא, מצד שני נוחתים עלינו גזירות קשות חדשים לבקרים. זו באמת סיטואציה לא פשוטה והשאלות מונחות לפתחם של גדולי ישראל".

על אפליית הבנות הספרדיות בסמינרים: "הפתרון מונח על השולחן וזה קורה כבר שלוש שנים ב"ה. יו"ר התנועה יורק דם על הדבר הזה ורואים שיש שיפור עצום בעניין הזה".

תלמידים בבית ספר חרדי, צילום: אורן בן חקון

השר טען כי הממשלה בה הוא חבר, הגיע להישגים: "זה לא בושה לדבר על תקציבים. אנחנו עובדים על זה. על אופק חדש אני נלחם כבר תשע שנים. עשינו במקביל גם הרבה דברים אחרים, הסמינרים קיבלו תקציבים גבוהים וגם שיעורי תורה מתוקצבים. הסיבה שלא מספרים על זה – זה לא עניין של הסברה, אנחנו מפחדים שייקחו לנו גם את זה".

 השר אף התייחס פעמיים במהלך הראיון לתביעה שהגישו מורות מטעם החינוך העצמאי נגד הגוף שבו הן עובדות, בדרישה לקבל את תוספת השכר, ואמר שהוא תומך בתביעה ושזהו "כלי נכון" לדעתו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו