ההורים טוענים כי התאומות שאובחנו עם אוטיזם אינן מוכנות לעלות לכיתה א', אבל במשרד החינוך ועיריית אשקלון מתעקשים וכופים עליהם את המעבר.
א' ו- מ', שתי תאומות שאובחנו עם אוטיזם ולומדות בגן תקשורת באשקלון, הן בנות חמש וחצי ולרוב תלמידים בגילן יעלו לכיתה א'. אלא שההורים שלהן ושורה של מומחים קבעו כי הן אינן מוכנות לעלות לכיתה א' ויש להשאירן שנה נוספת בגן. לטענת ההורים, התאומות נמצאות ברמת תפקוד נמוכה וסובלות מעיכוב התפתחותי שאינו מאפשר מעבר נכון לכיתה א'. הם חוששים מאוד מרגרסיה במצבן.
ומי מתנגד? עיריית אשקלון ומשרד החינוך פועלים באטימות – כך לטענת ההורים וכופים עליהם להעלות את התאומות לכיתה א'.
לטענת האב רומן, "הילדות בקושי מדברות, עם בעיות התמצאות במרחב, לא מודעות לסיכונים ואחת מהן צריכה סיוע באכילה. צוות הכולל פסיכיאטרית מומחית, צוות הגן ורופא נוירולוג שערך עליהן תצפית במשך שנה ברציפות, כולם קבעו שהבנות צריכות להישאר שנה נוספת בגן חובה על מנת להמשיך את הטיפול בהן בקצב שמתאים להן. זה רק יסב להן נזק".
"אזרחים סוג ב'"
אימן של התאומות, מרינה הוסיפה: "אנו מרגישים אזרחים סוג ב', הבנות שלנו יסבלו סבל מיותר. העירייה מתנהלת בבריונות, לא בוחנת לחלוטין את המצב של התאומות ופשוט פועלת בשיטה של "סרט נע", בלי קשר למצבן של הבנות שאינו מאפשר מעבר לכיתה א', העירייה פשוט התעלמה מהבקשה שלנו ולא התייחסה לחוות הדעת החד משמעיות שהצגנו. האטימות מזעזעת. אנחנו חוששים מאוד מהמעבר שלהן לבית הספר בשלב מוקדם מידי, ללא התחשבות במצבן והתעלמות מוחלטת מחוות הדעת שקיבלנו מאנשי מקצוע".
עו"ד עידו אוחיון המייצג את הורי התאומות, אמר כי "עיריית אשקלון מתנהלת בצורה בעייתית מאוד ורומסת ברגל גסה את זכויותיהן של שתי תאומות חסרות הישע ללא כל הסבר או נימוק הגיוני".
ממשרד החינוך נמסר: "ועדה המורכבת ממספר אנשי מקצוע, פיקוח, רשות ושירות פסיכולוגי בחנה את בקשתם של ההורים. בהסתמך על חוות דעת הוועדה, לא נמצא מקום לאשר את הבקשה להישארות בגן שנה נוספת. יודגש, כי המעבר מגן לילדים על הרצף האוטיסטי לבית ספר כוללני לחינוך מיוחד, יעניק לתלמידות את המעטפת החינוכית, המקצועית, האישית והרגשית לה הן זקוקות. יחד עם זאת, מאחר שהוגש ערעור על ההחלטה, הנושא ידון בשנית והחלטה תימסר להורים".
מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: "טובת התלמידות היא היחידה שעומדת לנגד עינינו. ההחלטה התקבלה על ידי הגורמים המקצועיים בהם מתי"א, פיקוח החינוך המיוחד במשרד החינוך, פסיכולוג ומנהלת המחלקה לחינוך מיוחד ברשות".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו