החיזוק הגיע: מערכת ה-Thaad האמריקנית בישראל

בתיעודים שנצפו הערב ברשתות החברתיות, ניתן לראות חלקים ממערכת THAAD האמריקנית בבאר שבע • המערכת תאויש על ידי 100 חיילים אמריקנים • כך היא תסייע לישראל מפני האיום האיראני

תמונה שמופצת ברשתות החברתיות - חלק נמערכת ת'אאד בבאר שבע. צילום: השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

בתמונה שמופצת בשעות האחרונות (רביעי) ברשתות החברתיות ניתן לראות חלקים ממערכת ת'אאד האמריקנית באזור באר שבע.

רק אתמול הפנטגון הודיע על העברתה של מערכת ההגנה האווירית THAAD לשטחה של ישראל, וכי הצפי להתחלת הפעלתה הוא כבר בימים הקרובים, עם הגעת הכוחות שמשימתם היא להפעיל ולתחזק את המערכת. 

ה-THAAD האמריקני, צפוי להגיע לישראל, צילום: AP

המערכת, שנועדה להתמודד עם איום של טילים בליסטיים ונחשבת ל"יהלום שבכתר" של מערך ההגנה האווירית האמריקני, תצריך משלוח של קרוב למאה חיילים אמריקנים לשטחה של ישראל.

הטסת מערכת THAAD אמריקנית, צילום: רויטרס

על פי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", המערכת, שתאויש על ידי כ-100 חיילים אמריקנים, עשויה להגיע לישראל בקרוב, אך לא ידוע מתי בדיוק תתבצע הפריסה. ממשל ביידן כבר קיים שיחות עם ממשלת ישראל בנושא התקיפה המתוכננת, תוך אזהרה מפני פגיעה באתרים רגישים כגון מתקני נפט ואתרי גרעין איראניים.

מהי מערכת THAAD?

מערכת ההגנה האווירית THAAD (Terminal High Altitude Area Defense), המיוצרת על ידי חברת לוקהיד מרטין, מהווה פתרון מתקדם להתמודדות עם טילים בליסטיים קצרי, בינוני וארוך-טווח.

מערכת THAAD, צילום: רשתות חברתיות

יש לה שיא של 100% ביירוט ניסוי טיסה, והיא יכולה ליירט מטרות בתוך ומחוץ לאטמוספרה. המערכת כוללת חמישה מרכיבים עיקריים: משגרים, מכ"ם, יחידת שליטה ובקרה, וציוד תמיכה. לכתבה המלאה לחצו כאן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר