התגובה הישראלית לאיראן: ניסיון להימנע מתקיפה שתוביל למלחמת התשה

ברקע המגבלות האמריקניות, נמשכים הדיונים אודות אופי התגובה הנדרשת לאיראן • בהתייעצויות שהתקיימו לאורך הימים האחרונים נשקלה פגיעה במתקנים צבאיים באיראן, שמצד אחד יסבו נזק, אך לא יגררו להסלמה נוספת • גורמים המעורים בנושא טוענים כי הסלמה תוביל למלחמת התשה של ירי חוזר ונשנה לעבר שטח המדינה • בניגוד לסבבי המלחמה המוכרים לנו מהשנים האחרונות בעזה, הדבר עשוי לגרוע מהיכולות הישראליות ולהתיש את הצבא והאזרחים

איראן (אילוסטרציה). צילום: רשתות

הדיונים הקדחתניים בישראל אודות אופי התגובה הנדרשת לאיראן, ברקע המגבלות האמריקניות והבחירות המתקרבות בארה"ב, נמשכים גם היום (ראשון). הקבינט המדיני-ביטחוני טרם התכנס כדי להסמיך בנושא את ראש הממשלה ושר הביטחון, ולכן נראה כי הנושא טרם הוכרע. בינתיים טיסתו של שר הביטחון יואב גלנט לארה"ב לא נקבעה מחדש.

טראמפ: "ישראל צריכה לתקוף את אתרי הגרעין של איראן" (05.10.24)

ממידע שמגיע אלינו עולה כי בדיונים והתייעצויות שהתקיימו לאורך כל הימים האחרונים נשקלה עמדת ארצות הברית וכן תרחישים שונים של פגיעה במתקנים צבאיים באיראן, שמצד אחד יסבו נזק, אך לא יגררו את איראן להסלמה נוספת.

גורמים בישראל מעריכים כי הסבירות לתקיפת מתקני גרעין באיראן נמוכה ביחס לחלופות צבאיות ותשתיות אחרות, שכן יהיה מדובר במתקפה מוגבלת בלבד שלא תשיג את יעדיה: השמדת היכולות והידע שצרה איראן עד כה. גורמים המעורים בנושא אמרו כי ישנו סיכוי ממשי כי אם ישראל תתקוף את איראן באופן שיוביל להסלמה היא תיגרר למלחמת התשה של ירי חוזר ונשנה לעבר שטח המדינה.

המתקפה האיראנית, צילום: רויטרס

הסבבים האלו, בניגוד לסבבי המלחמה המוכרים לנו מהשנים האחרונות בעזה, עשויים לגרוע מהיכולות הישראליות ולהתיש את הצבא והאזרחים מעבר לנזק שייגרם לאיראן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר