בהאמרים פתוחים עם נשקים שלופים: כתבת "ישראל היום" בביקור מיוחד בדרום לבנון

לאחר שנכבש קו הבתים הראשון, ולראשונה מאז מלחמת לבנון השנייה, צה"ל אפשר לכתבים להיכנס לשטח לבנון ולהצטרף לכוחות המתמרנים • בכל בית בכפר נמצאו אמצעי לחימה, כאשר באחד הבתים לא פחות מ-106 רקטות • הכתבה המלאה הערב ב-19:00

ביקור כתבים ישראלים בדרום לבנון. צילום: לילך שובל

לראשונה מאז מלחמת לבנון השנייה בשנת 2006 ועשרה ימים לאחר שהחלה הפעולה הקרקעית בדרום לבנון, צה"ל אפשר לכתבים להצטרף לכוחות המתמרנים בשטח ואנחנו נכנסים בהאמרים פתוחים, עדות לביטחון הרב שצה"ל חש.

בהאמרים פתוחים עם נשקים שלופים: כתבת "ישראל היום" בביקור מיוחד בדרום לבנון

למעשה, את הכניסה הראשונית עשו תחילה כוחות רגליים, כדי לא לספק למשגרי הנ"טים מטרות. רק לאחר שנכבש קו הבתים הראשון נכנסו כוחות נוספים עם טנקים ונגמ"שים משוריינים.

כעת, כשהכוחות חשים ביטחון גדול יותר, הכניסה מתבצעת בהאמרים פתוחים, לאורך גדר המערכת המיושנת המפרידה בין ישראל לבין לבנון.

לאחר הירידה מההאמרים מתייצבים לפנינו לוחמי המילואים של חטיבה 228 עם נשקים שלופים. בכל בית בכפר נמצאו אמצעי לחימה, מסבירים הלוחמים, אך חלק מהבתים שימשו מחסני אמל"ח עם רקטות, ציוד אישי למחבלים, מוקשים, כלי נשק אישיים. באחד הבתים אליו אנו מגיעים נמצאו לא פחות מ-106 רקטות.

ביקור כתבים ישראלים בדרום לבנון, צילום: לילך שובל

בתשובה לשאלתי, תוך כמה זמן יוכלו תושבי הצפון לשוב לבתיהם, ענה הגרי: "אני לא רוצה להתייחס לזמן. הדרג המדיני יחליט. התפקיד שלנו הוא לעשות את העבודה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר