התמרון הקרקעי בלבנון: סוכל ניסיון חטיפת גופה בתקרית עם אגוז, בצה"ל אומרים - זה הרגע שבו תושבי מטולה יוכלו לשוב לבתיהם

התקיפה בדאחייה נמשכת, וזהות המחוסלים תתפרסם לאחר קבלת אימות רשמי • באירוע של יחידת אגוז הופקו לקחים משמעותיים שישפיעו על המשך הפעולות

פעילות כוחות חטיבת הצנחנים בדרום לבנון. צילום: דובר צה"ל

הפעולה בדרום לבנון מתקדמת בקצב טוב, תוך שיתוף פעולה בין אוגדה 98 ואוגדה 36, בשילוב כוחות מחטיבת הקומנדו, הצנחנים, גולני ויחידות השריון. חלק מהכוחות שפועלים בשטח כבר צברו ניסיון במבצעים מיוחדים באזור זה.

., צילום: .

עם זאת, בערב החג האחרון נרשמה יממה קשה במיוחד, במהלכה נהרגו לוחמים מיחידות אגוז וסיירת גולני בפעילות מבצעית. הפעולה משלבת לקחים שהופקו לאורך התקופה על הקשר בין הטופוגרפיה לאויב.

 המשימה העיקרית של הכוחות היא לטהר את הכפרים בקו הראשון, לנטרל ולהשמיד את התשתיות שבנו שם, כולל שימוש במלט במידת הצורך.

., צילום: .

אם מטהרים את כפר כילא - תושבי מטולה יכולים לחזור הביתה. במקביל, פועלים בדאחייה, בבקעא, גבול סוריה לבנון, ודרום לבנון.

האירוע הקשה של יחידת אגוז כלל לחימה עזה, עם אומץ לב ומפגש ישיר עם מחבלים. נבדקה האפשרות לזירת מטענים, והתרחש ירי תמ"ס וירי PK בתוך מבנה.

תחילה היה חשד לניסיון חטיפת אחד ההרוגים, אך בסופו של דבר נמצאה גופתו של הלוחם. באירוע נהרגו שישה לוחמים. בגזרה אחרת נתקלו לוחמי גולני באיומי נ"ט, ובאירוע נוסף נהרג בן ציון פלח  במהלך היתקלות עם מחבלים.

הלוחמים שנפלו בקרבות בדרום לבנון, צילום: דובר צה"ל

ביממה האחרונה חוסלו 100 מחבלי חיזבאללה, הן בהיתקלויות קרקעיות והן באמצעות הכוונה מהאוויר. הלחימה מתנהלת באגרסיביות, והכוחות ביצעו פינוי אוכלוסייה מהאזור. התנועה הרגלית, המותאמת לאיומי הנ"ט, מתבצעת באופן מקצועי, כאשר גם טנקים מעורבים בלחימה, והניהול מתבצע בצורה הטובה ביותר המתאימה לתנאי השטח בדרום לבנון.

הפעולות הצבאיות בלבנון נמשכות, עם תקיפות ממוקדות באזורים כמו הבקעא, הדאחייה ומעברי הגבול. קיים לחץ גובר מצד האיראנים להכניס אמצעי לחימה לחיזבאללה, בעיקר דרך סוריה. במהלך פעולה שנערכה בשדה התעופה בביירות, זוהו מטוסים שהסתובבו וחזרו, לפחות טיסה אחת שהייתה בדרכה נאלצה לשוב על עקבותיה.

חיילי צה"ל בגבול לבנון, צילום: אי.אפ.פי

בנוסף, הכוחות תקפו מעבר תת-קרקעי בגבול סוריה-לבנון, שדרכו ניסו להעביר אמצעי לחימה. התקיפות נמשכות באזורים כמו הבקעא והדאחייה, כולל סיכולים נוספים. בליל אמש, תקפו הכוחות את מפקדת המודיעין הראשית של חיזבאללה, וממתינים לאימות זהות הנוכחים בזירה. כמו כן, חוסלו מספר בכירים בארגון, ביניהם מוחמד יונס אניסי והאחראי על תחום התקשוב, שהודעה על חיסולו צפויה להתפרסם בהמשך.

התקיפות האחרונות יוצרות טלטלה משמעותית בחיזבאללה ומקשות עליו להצטייד מחדש. בדרום לבנון פזורות כמויות גדולות של אמצעי לחימה, כולל טילים נגד טנקים (קורנטים), מטענים ומצלמות מוסוות המכוונות לעבר המוצבים שלנו.

עזה: המחבל רווחי מושתהא וחבריו חוסלו, אך לקח זמן לאמת את מותם, מאחר שחמאס ניסה להסתיר זאת. מושתהא היה דמות משמעותית והחזיק בעמדות ניציות בכל הנוגע להסכם החטופים.

רווחי מושתהא, חוסל, צילום: ללא קרדיט

הכוחות ממשיכים לחסל מחבלים בעזה, כאשר המיקוד העיקרי הוא בפגיעה במפקדים והעמקת ההישגים בשטח. במקביל, נערכים לאירועים הצפויים ב-7/10, מתוך הנחה שחמאס ינסה לבצע פעולות נוספות בעזה וביהודה ושומרון.

איו"ש: בלילה האחרון התקיימה פעולה משמעותית בטול כרם, בה חוסל עופי, ראש תשתית הטרור באזור. עופי תכנן לבצע שרשרת פיגועים בטווח המיידי, כולל ב-7/10. החיסול בוצע בשיתוף פעולה בין השב"כ לפיקוד המרכז, והוסר איום מרכזי.

מפקד התא של חמאס שחוסל בטולכרם., צילום: רשתות ערביות

הנערה היזידית: מקרה של מתפש מתאר את קשרי חמאס עם דאעש, והיחס המחפיר של שניהם כלפי נשים כשפחות. היא עברה דרך מעבר כרם שלום, יצאה לירדן דרך מעבר אלנבי, ומשם המשיכה לעיראק.

פאוזיה בעת האיחוד עם משפחתה, צילום: צילום מסך מתוך X

איראן: הפגיעות התמקדו בחיל האוויר והמרכז, כולל פגיעות בבסיס נבטים, אך לא פגעו בתפקוד הבסיס. אף מטוס או אמצעי לחימה לא נפגעו, והבסיס המשיך להוציא תקיפות גם אתמול ושלשום. אפילו הפגיעות במסלולי הטיסה לא פגעו בכשירות המבצעית. גם בתל נוף הפגיעות לא השפיעו על התקיפות הרציפות היוצאות לביירות.

המיליציות בעיראק: בביצוע פעולה במדינה זרה, יש לוודא שהפעולה משיגה את מטרותיה. חשוב לזהות את נקודת הלחץ הנכונה שתוביל להישג משמעותי, במיוחד לאור הנוכחות האמריקאית בעיראק. הכרחי לשפר את היכולות בתחום הגילוי והסיכול לפני ביצוע הפעולה הנכונה

הרציפות התפקודית של חיל האוויר לא נפגעה. ההוכחה לזה היא רצף התפקוד של החיל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר