הותר לפרסום: סרן איתן יצחק אוסטר, קצין ביחידת אגוז, נפל בקרב בלבנון

אוסטר, תושב מודיעין-מכבים-רעות, מפקד צוות ביחידת אגוז, עוצבת הקומנדו, נפל בעת היתקלות עם מחבלים • אוסטר הועלה מדרגת סגן לדרגת סרן לאחר מותו • הוא פרסם סרטון לפני כניסתו ללבנון ואמר: "המשימה שלנו - להחזיר את תושבי הצפון הביתה"

מצמרר: איתן אוסטר, שנפל בתמרון הקרקעי בלבנון העלה השבוע "אדם לא נלחם משנאת מה שמולו אלא מאהבת מה שמאחוריו"

הותר לפרסום: סרן איתן יצחק אוסטר, ממודיעין-מכבים-רעות, בן 22, מפקד צוות ביחידת אגוז עוצבת הקומנדו, נפל בקרב בלבנון. ההודעה נמסרה למשפחתו. אוסטר הועלה מדרגת סגן לדרגת סרן לאחר מותו.

הלווייתו תתקיים היום (רביעי), בשעה 15:30 בחלקה הצבאית בהר הרצל. תושבי מודיעין מכבים רעות מוזמנים להצטרף לשרשרת דגלים שתלווה את המשפחה שתצא מביתו של איתן ברחוב גליל 29. 

סרן איתן יצחק אוסטר נפל בקרב בדרום לבנון, צילום: EPA, באדיבות המשפחה

מה שניתן לומר: צוות הקרב החטיבתי נתקל במחבלים בתוך מבנה, ובמקום התפתחו חילופי אש וקרבות פנים מול פנים. המחבלים שיגרו פצמ"רים לעבר הכוחות. כוחות הרפואה של הכוח העניקו טיפול רפואי, הפינוי ארך זמן רב, והתבצע באמצעות מסוקים ותחת אש. כלי טיס של חיל האוויר הוזנקו למקום ותקפו כדי לסייע בחילוץ הפצועים ובחיסול המחבלים.

אוסטר הוא החייל הראשון שנפל בקרבות בלבנון מאז החל התמרון הקרקעי. בסרטון שפרסם השבוע, לפני כניסתו ללבנון, פנה איתן למשפחתו ולחבריו ואמר: "לוחם אמיתי לא נלחם משנאתו למי שעומד מולו, אלא מכוח אהבתו למה שעומד מאחוריו".

בסרטון הוא התייחס לכניסה הקרקעית, ואמר: "התכוננו הרבה, זה משהו שהחדירו לי עוד לפני שהתגייסתי. הגיע הזמן והמשימה שלנו - להחזיר את תושבי הצפון הביתה. אנחנו חזקים, באים מוכנים. זה משהו שישפיע על הדורות הבאים. אני מכיר ומודע לגודל האחריות, ואין גאה ממני להיות חלק ולהוביל קדימה לקראת הגשמת המשימות". 

אוסטר למד בבית החינוך אמית במודיעין. הרב ליאור צ'יקוטאי אמר: "איתן היה נער חכם שהצטיין בלימודיו. מדריך נערץ בסניף בני עקיבא בעיר ואהוב על חבריו, על מוריו ועל חניכיו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר