צה"ל: חיסלנו בשבוע האחרון מפקדים ואתרים במערך הרקטות של חיזבאללה

צה"ל ושב"כ הודיעו כי חיסלו במהלך הלילה את נדאל עבד-אלעאל, מפקד ארגון הטרור החזית העממית בלבנון האחראי על הכוונת טרור ביהודה ושומרון • בנוסף, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו וחיסלו מפקדים ואתרים השייכים למערך הטילים והרקטות של חיזבאללה במהלך השבוע האחרון

חיסול צמרת הפיקוד של מערך הטילים והרקטות של חיזבאללה. צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל מעדכן כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו וחיסלו מפקדים ואתרים השייכים למערך הטילים והרקטות של חיזבאללה במהלך השבוע האחרון, באמצעות הכוונה של אגף המודיעין. בראשם, חוסל הלילה (בין ראשון לשינ) מפקד "החזית העממית" בלבנון.

תיעוד: ההרס הכבד במעוז חיזבאללה בביירות לאחר גל התקיפות של חיל האוויר

בתקיפה בביירות שלשום חוסל עיד חסן נשאר, מפקד מערך הרקטות לטווח בינוני של ארגון הטרור. עיד היה מפקד ותיק בארגון והיווה מוקד ידע מרכזי בתחום הרקטות. בנוסף, חוסלו מפקד יחידת טילים מדויקים של המערך בדרום לבנון, סגנו ומפקדים נוספים. הצבא תקף גם מאגרי רקטות המגיעות לטווח של עד 200 ק"מ.

כאמור, מפקד "החזית העממית" בלבנון, נדאל עבד-אלעאל, מפקד ארגון הטרור החזית העממית בלבנון האחראי על הכוונת טרור ביהודה ושומרון, חוסל הלילה. לפי צה"ל ושב"כ, עבד-אלעאל הוביל את מאמצי החזית העממית לתכנון והוצאה לפועל של פיגועי טרור לעבר מדינת ישראל, ושימש כאחראי על הכוונת פעילות הטרור של הארגון בשטחי יהודה ושומרון.

פעילי החזית העממית חוגגים הפסקת אש עם ישראל בעזה ב־2014, ארכיון, צילום: אי.אפ.פי

בין היתר, הכווין את פיגוע הנחת מטען החבלה באוטובוס בביתר עילית ב-9.3.2023, ופיגוע ירי מרכב חולף בצומת חווארה ב-25.3.2023, בו נפצעו שני חיילים. שתי החוליות שביצעו את הפיגועים נעצרו על ידי שב״כ.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר