צה"ל חיסל את מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. צילום: אי.אף.פי, רויטרס

ה"ניו יורק טיימס": ישראל עקבה אחר מיקומו של נסראללה במשך חודשים

תזמון התקיפה היה בעקבות חלון הזדמנויות צר לפני שמזכ"ל חיזבאללה היה צפוי לעבור למיקום אחר • יותר מ-80 פצצות הוטלו במשך מספר דקות כדי להבטיח את חיסולו • גופתו של מנהיג חיזבאללה ושל עלי כרכי אותרה לפנות בוקר

העיתון האמריקני "ניו יורק טיימס" חושף פרטים חדשים ממבצע החיסול של נסראללה - "סדר חדש" - אתמול (שישי). על פי הדיווח, שמתבסס על גורמים בכירים בישראל, מבצע חיסול מתוכנן היטב הביא לחיסולו של מזכ"ל חיזבאללה.

קולות קשר של מפקד חיל האוויר%2C אלוף תומר בר ומפקד טייסת ׳69׳ לאחר החיסול %2F%2F דובר צה"ל

על פי שלושה בכירים במערכת הביטחון הישראלית, ישראל עקבה אחר מיקומו של נסראללה במשך חודשים, והחליטה לתקוף השבוע בשל חלון הזדמנויות צר לפני שנסראללה היה צפוי לעבור למיקום אחר.

לדברי שניים מהבכירים, יותר מ-80 פצצות הוטלו במשך מספר דקות כדי להבטיח את חיסולו של נסראללה. גופתו של המנהיג אותרה לפנות בוקר על ידי אנשי חיזבאללה, יחד עם גופתו של עלי כרכי, מפקד חזית דרום לבנון בארגון הטרור.

תקיפה ברובע הדאחייה בביירות בה חוסל נסראללה, צילום: אי.אף.פי

המבצע תוכנן מוקדם יותר השבוע, במקביל לשיחות בין מנהיגים ישראלים לעמיתיהם האמריקנים על אפשרות להפסקת אש בלבנון, ולפני נסיעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לנאום באו"ם.

עשוי להיות מוכרז בקרוב כמזכ"ל החדש של חיזבאללה, א-סייד האשם ספי א-דין (ארכיון), צילום: רויטרס

על פי הגורמים הבכירים, האשם ספי א-דין, בן דודו של נסראללה ודמות מפתח בפעילות הפוליטית והחברתית של הארגון, היה מבין המנהיגים הבכירים היחידים שלא נכחו באתר התקיפה. הם מעריכים כי צפי א-דין, שנחשב זה זמן רב ליורש פוטנציאלי של נסראללה, עשוי להיות מוכרז בקרוב כמזכ"ל החדש של חיזבאללה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...