באיראן הודו: מפקד כוח קודס בלבנון חוסל יחד עם נסראללה

עבאס נילפרושאן שימש חוליה מקשרת בין משמרות המהפכה להנהגת ארגון הטרור חיזבאללה • הוא המפקד האיראני הבכיר ביותר שחוסל בלבנון במהלך שנת הלחימה האחרונה

עבאס נילפרושאן, מפקד כוח קודס בלבנון. צילום: ללא

הטלוויזיה האיראנית דיווחה היום (שבת) על חיסולו של מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה בלבנון, עבאס נילפרושאן, במהלך בתקיפה בה חוסל מזכ"ל ארגון הטרור חיזבאללה חסן נסראללה, אתמול ברובע הדאחייה בביירות. 

ערוץ הטלגרם הפרו איראני בעיראק "סברין ניוז" דיווח מוקדם יותר ממקורותיו כי בכיר משמרות המהפכה האיראני, הגנרל עבאס נילפרושאן, נהרג בתקיה בדאחייה בביירות.

זירת התקיפה על מפקדת חיזבאללה ברובע הדאחייה בביירות // רויטרס

אתמול בערב דווח בכלי תקשורת איראניים כי נילפרושאן שימש למעשה בתור מפקד כוח קודס בלבנון, במקום של חסן מהדווי שחוסל בסוריה מוקדם יותר השנה. עם זאת, צוין בערוץ העיראקי כי אין עדיין אישור רשמי למותו.

נילופרושאן הוא אחד מבכירי הקצינים במשמרות המהפכה. הוא היה בן 58 ושימש בעבר בתור סגן מפקד מטה המבצעים. הוא החל את פעילותו במיליציית הבאסיג' ואחר כך הצטרף לשורות משמרות המהפכה. במהלך שנות ה-80 הוא לחם במלחמת איראן-עיראק.

כמו כן, הוא שימש כראש מערך הדרכה במכללה צבאית של משמרות המהפכה. ב-2022 מחלקת האוצר של ארה"ב הטילה עליו סנקציות לאור תפקידו בדיכוי הפגנות באיראן.

כוח קודס הוא זרוע החוץ של ארגון משמרות המהפכה האיראניים. אנשיו מסייעים לאימון, חימוש ולעיתים אף בלחימה בקרב ארגוני הפרוקסי של איראן ברחבי המזרח התיכון. ישראל חיסלה בעבר בכירים בארגון כמו חסן מהדווי וארצות הברית חיסלה את מפקד כוח קודס, קסאם סולימאני, בבגדד בשנת 2020. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר