דיווח: מטוס איראני לא קיבל אישור נחיתה בשדה התעופה בביירות וחזר על עקבותיו

משרד התחבורה הלבנוני אסר על מטוסים איראניים להיכנס לתחומה • האיסור מגיע לאחר אזהרת דובר צה״ל כי ישראל לא תאפשר להשתמש בשדה״ת בביירות להברחת אמל״ח • בתוך כך, סוכנות הידיעות הטורקית "אנאדולו" דיווחה מפי מקורות כי "צה"ל חדר לתדרים במגדל הפיקוח של נמל התעופה בביירות, ואיים לכוון מטוסים אזרחיים מאיראן כשינחתו בשדה"

מסלול המטוס האיראני שחזר על עקבותיו. צילום: מתוך אפליקציית flightradar24

בלבנון מדווחים היום (שבת) כי משרד התחבורה אסר על מטוסים איראניים להיכנס לתחומה. הדיווח מגיע לאחר אזהרת דובר צה״ל כי ישראל לא תאפשר להשתמש בשדה״ת בביירות להברחת אמל״ח. במקביל, מטוס איראני שמזוהה עם קודס נצפה חוזר על עקבותיו בשמי עיראק, ונטען כי גורמים בלבנון העבירו אליו אזהרה מישראל כי האחרונה תמנע את נחיתתו במדינה.

הגרי מאיים לפגוע בנמה"ת בביירות אם ייעשה ניסיון להעביר דרכו אמל"ח מאיראן // דובר צה"ל

בתוך כך, סוכנות הידיעות הטורקית "אנאדולו" דיווחה מפי מקורות במשרד התחבורה של לבנון כי "צה"ל חדר לתדרים במגדל הפיקוח של נמל התעופה בביירות, ואיים לכוון מטוסים אזרחיים מאיראן כשינחתו בשדה".

שדה התעופה בביירות (אילוסטרציה), צילום: איי.פי

כאמור, צה״ל הודיע כי בתקיפה אתמול חוסל חסן נסראללה, מנהיג חיזבאללה וממייסדיו, ויחד איתו את עלי כרכי, מפקד חזית הדרום בחיזבאללה, ומפקדים נוספים בחיזבאללה. השם למבצע החיסול - "סדר חדש".

כרזה עם תמונתו של נסראללה, צילום: רויטרס

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו אתמול את המפקדה המרכזית של חיזבאללה, הנמצאת בתת קרקע, מתחת לבניין מגורים במרחב דאחייה בבירות. התקיפה בוצעה בעת שצמרת חיזבאללה היו במפקדה ועסקו בתיאום פעילויות טרור נגד אזרחי מדינת ישראל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר