הרצוג בטקס חניכת האנדרטה להנצחת הנופלים והנרצחים הירושלמים: "אורם של הנופלים - אור של תרומה וערבות הדדית". צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ

הנשיא הרצוג: "אם תיכפה עלינו מלחמה - נלך עד הסוף"

נשיא המדינה נשא דברים בטקס חניכת האנדרטה להנצחת הנופלים והנרצחים הירושלמים • הוא אמר כי "אלו ימים קשים ומדממים, בהם אויבינו עושים הכל כדי למנוע מאיתנו חיים נורמלים" • עוד הוסיף: "מעולם לא חפצנו במלחמה, אבל לא ננוח ולא נשקוט עד ששאר אזרחי ישראל ישובו לבתיהם"

[object Object]

נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים הערב (ראשון) בטקס חנוכת אנדרטת חללי חרבות ברזל הירושלמים בירושלים, מול הספרייה הלאומית. "אלו ימים קשים ומדממים בהם אויבינו עושים הכל כדי למנוע מאיתנו חיים נורמליים", אמר הנשיא.

לוחמים במרחב ג'אבליה, צילום: דובר צה"ל

הרצוג הוסיף כי "מעולם לא חפצנו במלחמה ואיננו רוצים בה, אבל לא ננוח ולא נשקוט עד ששאר אזרחי ישראל ישובו לביתם. אלה רגעי מבחן עבורנו כחברה – וכולנו עומדים עם תושבי הצפון, מגבים אתכם, ומחויבים לעבור את התקופה הזאת יחד".

"רבבות של אזרחים ישראלים התעוררו הלילה למתקפת טרור נפשעת, שכוונה באופן ישיר לעורף הישראלי, לילדים, לקשישים, לחולים, לתושבים שבסך הכל רוצים לחיות בשלום ובביטחה. לא ננוח ולא נשקוט עד שכלל אזרחי ישראל ישובו לבתיהם ויהיו מוגנים ובטוחים. זכותה של מדינת ישראל, וחובתה להגן על אזרחיה. היכולות ההגנתיות וההתקפיות של מדינת ישראל – מוכיחות את עצמן, ואנחנו נמשיך עד שיושג ביטחון מלא".

כוח צה"ל בעזה במהלך חרבות ברזל, צילום: יונתן זינדל / פלאש90

"אני מחזק את חיילי ומפקדי צה"ל וכוחות הביטחון הנהדרים שלנו", הוסיף. "את הגיבורות והגיבורים שלנו, מיטב בנותינו ובנינו – בסדיר ובמילואים – שפועלים מסביב לשעון כבר שנה שלמה. הם נלחמים עבור כולנו. אין להם לילה ואין להם יום. הם משלמים מחירים עצומים – למעננו, למען ביטחוננו, למען עתידנו".

"אני מתפלל בשם כולנו להצלחתם ולשלומם – השם ישמור צאתם ובואם מעתה ועד עולם. אני מבקש להעלות על נס את גבורת אזרחיות ואזרחי ישראל – בכל מקום ומקום - המגלים תעצומות נפש ואחריות, גם ברגעים קשים רוויי דאגה".

הרצוג בטקס חניכת האנדרטה להנצחת הנופלים והנרצחים הירושלמים, צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ

"בשם העם כולו אני שולח מילות חיזוק ועידוד לאחיותינו ואחינו בצפון. גיבורות וגיבורים אמיתיים. אלה רגעי מבחן עבורנו כחברה – וכולנו עומדים אתכם, מגבים אתכם, ומחויבים לעבור את התקופה הזאת יחד, ולצאת ממנה לשיקום ולבניין משותף בצפון, בדרום ובכל הארץ״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו