מספר התקיפות הגדול ביותר של צה"ל ביום אחד בדרום לבנון מאז 7 באוקטובר; פיקוד העורף בהנחיה חריגה לתושבי הצפון

מקור מודיעיני אמריקאי ל-ABC: מבצע הזימוניות בלבנון תוכנן על ידי ישראל במשך לפחות 15 שנה וכלל הקמת חברות קש וחדירה לשרשרת האספקה • חקירת חיזבאללה מאשרת: חומר הנפץ במכשירי התקשורת היה בתוך מבנה הסוללה • הוול סטריט ג׳ורנל: בכירים אמריקניים לא צופים הפסקת אש והחזרת החטופים לפי ינואר 2025

מטוסי חיל האוויר לפני התקיפה. צילום: דובר צה"ל

היום ה-349 למלחמה: בני משפחות החטופים נפגשו עם מושל מיניסוטה והמועמד הדמוקרטי לסגן הנשיאה, טים וולץ והפצירו בו להפנות את תשומת הלב לסוגיית החטופים. פיקוד העורף לתושבי הצפון: לשהות בסמוך למרחבים מוגנים.

עדכונים שוטפים 

03:05: גורמים בכירים בבית הלבן הביעו פסימיות בנוגע להשגת עסקת חטופים והפסקת אש ברצועת עזה, ואמרו ל"וול סטריט ג'ורנל" כי הם מכירים בכך שעסקה כנראה לא תושג במהלך כהונתו של הנשיא ג'ו ביידן. עוד דווח כי הגורמים ציינו כי הפסימיות שלהם נובעת משתי סיבות עיקריות: כמות האסירים שחמאס דורש בתמורה לחטופים, ופיצוצי המכשירים האלקטרוניים של חיזבאללה, שהעלו את הסיכוי למלחמה אזורית וסיבכו את המו"מ.

01:46: מקור מודיעיני אמריקאי אישר ל-ABC News כי ישראל הייתה מעורבת בייצור הזימוניות שהתפוצצו על אנשי חיזבאללה השבוע בלבנון. המבצע, שתוכנן לדבריו במשך לפחות 15 שנה, כלל הקמת חברות קש וחדירה לשרשרת האספקה. לפי המקור, הוטמנו בזימוניות כ-30-60 גרם חומר נפץ ומתג הפעלה מרחוק. 

01:14: בני משפחות החטופים בעלי אזרחות אמריקאית נפגשו עם מושל מיניסוטה והמועמד הדמוקרטי לסגן הנשיאה, טים וולץ. המשפחות הפצירו בוולץ להפנות את תשומת הלב לסוגיית החטופים והדגישו את הצורך בהבטחת חזרתם הבטוחה. לטענת נציגי המשפחות, המושל הביע הזדהות עם מצבן והבטיח להשתמש בכלים שעומדים לרשותו על מנת לפעול להשבת החטופים והשארת הנושא בשיח הציבורי. הוא גם חזר על המחוייבות של ממשל ביידן-האריס להחזיר את החטופים. (דור מלול, ארה"ב)

מושל מינסוטה טים וולץ, צילום: רויטרס

01:12: הוול סטריט ג׳ורנל: בכירים אמריקניים לא צופים הפסקת אש והחזרת החטופים לפי ינואר 2025. (דור מלול, ארה"ב)

00:48: מקורות אמרו לרשת אל-קודס: "החקירות הראשוניות של חיזבאללה בלבנון אישרו כי חומר הנפץ במכשירי התקשורת היה בתוך מבנה הסוללה, וכי סוג זה של חדירה לא התגלה על ידי מכשירי הבדיקה של המכס או על ידי המכשירים המיוחדים של הארגון".

תקיפות בדרום לבנון, צילום: רשתות ערביות

23:26: פיקוד העורף בהנחיה חריגה לתושבי הצפון בגליל עליון, מבואות חרמון, יסוד המעלה חצור, ראש פינה, צפת, מטולה כמו כן ישובי צפון גולן מקו קצרין וצפונה. יש לצמצם תנועות במרחב הישוב, להמנע מהתקהלויות, לשלוט בשערי הישוב ולשהות בסמוך למרחבים מוגנים.

22:15: בתקשורת הערבית מדווחים שמדובר במספר התקיפות הגדול ביותר ביום אחד בדרום לבנון מאז 7 באוקטובר.

בהכנת הידיעה השתתפו: לילך שובל, עידן אבני, שחר קליימן, אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, יואב לימור, חנן גרינווד, רן רזניק, איליה יגורוב, אבי כהן, מישל מכול, מיטל יסעור בית-אור, איציק סבן, אפרת פורשר, יהודה שלזינגר, ירון דורון, נטע בר, אסף גולן, רונית זילברשטיין, שמעון יעיש, היאלי יעקבי-הנדלסמן, יורי ילון, נועם (דבול) דביר, אייל לוי, טל אריאל יקיר, דוד ברון, מרב סבר, דור מלול ומתי טוכפלד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר