האסון בפילדלפי: הטייסת שנפצעה קשה השתתפה בחילוץ החטוף פרחאן אלקאדי

רק בסוף אוגוסט סייעה הטייסת מציפורי המדבר להשיב הביתה את החטוף משבי חמאס • בלילה סברו שהיא נהרגה כשהייתה לכודה מתחת למסוק • פרט לטייסת, בתקרית נהרגו שני לוחמים ונפצעו עוד שלושה אנשים צוות באורח קשה

פרחאן אלקאדי והמסוק שהתרסק. צילום: דודו גרינשפן

פרסום ראשון: הטייסת שנפצעה הלילה (בין שלישי לרביעי) השתתפה במבצע החילוץ של פרחאן אלקאדי מעזה לפני כשבועיים. היא משתייכת לטייסת 123 - טייסת ציפורי המדבר. 

אסון המסוק בפילדלפי: תיעוד מזריקת ההתרסקות

בלילה סברו שהטייסת נהרגה, כיוון שהיא הייתה לכודה מתחת למסוק ולא ידעו מה מצבה. לאחר שחולצה התברר כי היא בחיים, ואילו הרופאים נאבקים על חייה גם כעת. 

באסון נהרגו שני לוחמי מילואים מיחידת 669, רס"ם (מיל') דניאל אלוש מתל אביב ורס"ם (מיל') תום איש-שלוםמ היישוב נס הרים. פרט לטייסת, נפצעו באורח קשה עוד שישה אנשי צוות: טייס במילואים ומכונאי מוטס בטייסת "ציפורי המדבר"; רופא במילואים ולוחם במילואים מ-669. כמו כן, נפצעו בינוני רופא במילואים מ-669 ומכונאי מוטס במילואים מטייסת "ציפורי המדבר".

אלקאדי במסוק אחרי חילוצו מעזה, צילום: דובר צה"ל

אלקאדי כזכור חולץ ממנהרה בעזה בסוף אוגוסט, לאחר שאותר על ידי הכוחות הלוחמים. אלקאדי, בן 52, נשוי ואב ל-11 התגורר עם משפחתו בכפר שממוקם מדרום לרהט. הוא עבד במשך שנים רבות כשומר בבית האריזה אגו שסמוך למושב ישע. בשבעה באוקטובר משפחתו ניסתה להשיג אותו טלפונית ללא הצלחה. רק כעבור מספר שבועות משפחתו קיבלה את ההודעה הרשמית על חטיפתו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר