ההיערכות לתגובה האיראנית: מערך ההגנה האווירית בכוננות שיא

מערך ה"חץ" בכוננות ליירוט טילי קרקע-קרקעי ארוכי טווח מאיראן ותימן • גם קלע דוד, יחד עם מערכת כיפת ברזל, נמצאים בכוננות רחבה • מטוסי קרב מפטרלים בשמים וחיל האוויר מכין תגובה למקרה שתידרש • נכון לרגע זה עדיין אין הנחיות מיוחדות לעורף, אבל גם אין מי שיתווך את המציאות

במערכת הביטחון הגבירו את שיתוף הפעולה  עם פיקוד מרכז של הצבא האמריקני. חץ 3. צילום: משרד הביטחון

במסגרת ההכנות של צה״ל למתקפה הצפויה מצד איראן, חיזבאללה, החות׳ים ואולי גם המיליציות השיעיות בעיראק, מערך ההגנה האווירית נפרש בכוננות הרחבה ביותר האפשרית כדי ליירט רקטות, טילים, כלי טיס בלתי מאוישים ועוד שישוגרו מהשונות.

תיעוד: ניסוי מוצלח של משרד הביטחון בחץ 3 // דוברות משרד הביטחון

מערך ה״חץ״ בכוננות נרחבת ליירוט טילי קרקע-קרקע ארוכי טווח מאיראן ומתימן, קלע דוד ליירוט טילים ואיומים אוויריים ומערכת כיפת ברזל ליירוט רקטות, טילים וכלי טיס בלתי מאויישים.

כמו כן, מטוסי הקרב של צה״ל מפטרלים בשמיים כדי לאתר וליירט איומים אוויריים וחיל האוויר מכין גם תגובה למקרה שתידרש.

קלע דוד בפעולה, צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

מעבר להיערכות ההגנתית של צה״ל, מערכת הביטחון מקיימת תיאום מלא ושוטף עם פיקוד המרכז האמריקני והקואליציה הבינלאומית שסייעה ב-14 באפריל ליירט את האיומים ששיגרה איראן לעבר ישראל. ארה״ב שולחת לאיזור נושאות מטוסים, מטוסי קרב, ספינות מלחמה ומערכות הגנה, וכן מתקיים תיאום עם מדינות האזור.

יחד עם זאת, נכון לרגע, אין עדיין הנחיות מיוחדות לעורף הישראלי, ולמרות החרדה הגדולה של הציבור, אין מי שמתווך לו את המציאות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר