מפעל חדש יוקם בארץ: הסכם ענק בין משרד הביטחון לאלביט מערכות

המפעל החדש ייצר תחמושת ואמל"ח "כחול לבן" - כחלק מהתוכנית להגביר את עצמאות מערכת הביטחון הישראלית • העסקה, בהיקף של כ-1.5 מיליארד שקלים - מצטרפת לרכש פצצות מרגמה מדויקות • מנכ"ל משרד הביטחון, אייל זמיר: "מהלך אסטרטגי רחב היקף שנועד להבטיח כי מכונת המלחמה של צה"ל תמשיך להתקדם" • מנכ"ל אלביט מערכות: "מודה על האמון"

שימוש מבצעי ראשון: תיעוד מתקיפת משגר רקטות באמצעות "עוקץ פלדה"

עסקת ענק בין משרד הביטחון וחברת 'אלביט מערכות' בהיקף של כ-1.5 מיליארד שקלים, במסגרתה יוקם מפעל חדש בישראל לייצור תחמושת ואמל"ח. ההסכם שנחתם לאחרונה במעמד מצוצמצם בקריה, מצטרף לרכש פצצות מרגמה מדויקות "עוקץ פלדה" בהיקף של כ-720 מיליון שקלים.

העסקה היא חלק מהמאמץ של משרד הביטחון להגביר את עצמאות ישראל בנושא התחמושת והאמל"ח. סוגיית עצמאות הנשק של ישראל הפכה לדחופה במהלך המלחמה, כאשר איומי האמברגו נשמעים כלפיה וארה"ב מעכבת העברת סוגים שונים של תחמושת.

מנכ"ל משרד הביטחון, אייל זמיר ובצלאל מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות, צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

מנכ״ל משרד הביטחון, אלוף (מיל׳) אייל זמיר, חתם על ההסכם במעמד מצומצם בקריה בת"א, בהשתתפות סמנכ״ל וראש מנהלת הרכש זאב לנדאו, נשיא ומנכ״ל אלביט, בצלאל מכליס, מנכ״ל חטיבת היבשה באלביט, אודי ורד, ראש אגף הכספים במשרד הביטחון, דקל כהן ובכירים נוספים.

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר: "החתימה על חוזה החימושים היא נקודת ציון משמעותית בחזון של משרד הביטחון, שהחל עוד לפני 7 באוקטובר בהנחיית שר הביטחון, יואב גלנט והתחדד מאוד במהלך מלחמת חרבות ברזל. זהו מהלך אסטרטגי רחב היקף שנועד להבטיח כי מכונת המלחמה של צה"ל תמשיך להתקדם. אנחנו משקיעים ונמשיך להשקיע עשרות מיליארדים בבניית תשתיות ויכולות, בהרחבת קווי ייצור והקמה של קווים חדשים וברכש מלאים, כדי לבסס את עצמאות הייצור. בנוסף לצורך הביטחוני הדחוף, כל שקל שנשקיע יחזור לכלכלה, ייצר מקומות עבודה חדשים ויהווה את מנופי הצמיחה הבאים ביצוא הביטחוני".

חיילים ופגזים (ארכיון). המחסור שהתגלה במהלך המלחמה הוכיח הצורך בעצמאות מערכת הביטחון, צילום: אייל מרגולין/ג׳יני

בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות: ״הסכם זה, אשר מצטרף להסכם "עוקץ פלדה" עליו דווח השבוע, משקף את הקשר העמוק של אלביט עם מערכת הביטחון וצה"ל. מאז החלה מלחמת חרבות ברזל, אלביט התגייסה לספק את צורכי צה״ל ומשרד הביטחון, וזאת בזמן שאלפים מעובדות ועובדי החברה גויסו למילואים, וחלקם עדיין בשירות פעיל. אנחנו ממשיכים להרחיב את אתרי הייצור שלנו, על מנת לעמוד בהתחייבויותינו ללקוחותינו גם בארץ וגם בעולם. אני מודה לצה״ל ולמשרד הביטחון על האמון שהם נותנים בהנהלה ובעובדים שבכל העת ממשיכים לפעול ליצירת פתרונות ופיתוחים טכנולוגיים מובילים וחדשניים, אשר מוכיחים את עצמם פעם אחר פעם בשדה הקרב".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר